Reflexió dels mestres de Lanaspa

Atenent a la recent polèmica sorgida als mitjans de comunicació en relació a l’impacte de determinades sèries en la conducta dels nostres infants a les escoles, el professorat de Lanaspa-Giralt vol compartir amb vosaltres la següent reflexió:

L’omnipresència de les pantalles envaeix cada racó de la nostra quotidianitat i és per això que resulta molt i molt difícil controlar el que els nostres fill i filles veuen. El mateix professorat comparteix entre sí, amb impotència, la dificultat que aquest fet els comporta en l’àmbit familiar.

Des de l’Escola posem tots els nostres esforços per tal que el nostre alumnat desenvolupi una personalitat pròpia i sòlida que li permeti pensar per si mateix. En aquest sentit, treballem el pensament crític amb la finalitat que puguin pensar de manera reflexiva i no actuïn per mimetisme, fent i pensant de la mateixa manera que ho fa tothom.

A casa seva cadascú posa els límits que considera i determina què han de veure, llegir o escoltar els seus fills i filles. Només faltaria… Però des de l’escola us convidem a filtrar, en la mesura que us resulti possible, els continguts de caire sexual i de violència explícita al que accedeixen els vostres fills i filles.

D’aquesta manera aconseguirem que no se saltin etapes de manera innecessària, que quan accedeixin a aquest tipus de continguts estiguin preparats per assimilar-los de la millor manera possible i que gaudeixin d’una de les etapes més meravelloses de la vida, com és la INFANTESA.

1. Josep Maria

Em sembla de tot correcte. És necessari no deixar que les pantalles (en general), generin dependència i comportin conductes d´alienació en els nostres infants.

Moltes gràcies a tots els professionals del vostre centre.