LES NOSTRES EMOCIONS

Les emocions són mecanismes que ens ajuden a reaccionar amb rapidesa davant successos inesperats que funcionen de manera automàtica; són impulsos per actuar. Elles ens ajuden a comprendre millor les nostres necessitats i desitjos, així com a superar les dificultats en l’assoliment dels nostres objectius.

Cal tenir en compte que totes les emocions són vàlides. No existeixen emocions bones o dolentes. Les emocions són energia i l’única energia que és negativa és l’energia estancada.

Tots tenim dret als nostres sentiments i no podem desconnectar o evitar les emocions que sentim, però podem aprendre a gestionar els nostres estats emocionals.

L’autoconeixement, prendre consciència emocional i l’autogestió de les emocions són aprenentatges necessaris i molt valuosos que promouen el benestar personal, la capacitat de relacionar-se i resoldre positivament els conflictes. No són aprenentatges fàcils i demanen molta pràctica. 

És per aquest motiu que des de l’escola hem realitzat activitats diverses amb l’objectiu d’aprendre a identificar i tenir consciència de les emocions pròpies i dels altres com a mitjà d’entendre les nostres necessitats a nivell emocional; aprendre a regular-les de manera adequada i assolir un bon equilibri emocional a partir de l’autoconeixement i l’autogestió emocional.

A la comunitat de petits, hem iniciat la conversa sobre les emocions a partir de contes diversos i del recurs de “Les 36 cartes de les necessitats”. Hem escollit aquelles cartes on es representava una emoció coneguda pels infants de cada nivell, per tal de poder-la comentar i definir a nivell de grup. Posteriorment, n’hem fet un mural amb el recull de les seves explicacions. 

Finalment, hem fet l’activitat “Quina és la teva necessitat?” on cada infant ha expressat verbalment i per escrit (enganxant etiquetes amb paraules o bé, escrivint), quina necessitat o desig té. Clicar aquí per a veure les imatges

A la comunitat de mitjans hem treballat l’amistat, la gelosia i l’empatia a partir de la lectura del conte “Els fantasmes no truquen a la porta”. Aquesta lectura ens ha permés reflexionar sobre “Com ser un bon amic i amiga?”, “Quines qualitats ha de tenir un bon amic i amiga?”; “Com puc ser jo un bon amic i amiga?”; “Com puc millorar la meva amistat?”. 

Finalment hem volgut potenciar l’autoconeixement realitzant l’activitat “Què hi ha al meu cor” per tal de descobrir aquelles coses que són importants per a cadascú; allò que els agrada; allò que estimen; a les persones que ajudem.Clicar aquí per a veure les imatges

A la comunitat de grans hem treballat el valor de l’amistat a partir de la cançó “Grita” de Jarabe de Palo. També ens ha permès aprofundir en nous tipus d’amistat a travès de les xarxes socials o bé, el mòbil.

Com a cloenda d’aquest treball realitzat, hem fet una exposició de totes aquestes activitats que us convidem a veure a la nostra escola. Us hi esperem!!

Maite Morell

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>