Taller Rubikids

El matí del dilluns 24 d’abril ens va visitar la Mònica, que és també professora de matemàtiques a una escola, per a presentar-nos el seu “museu” de Rubiks.
Dins del seu taller, ens va exposar diferents tipus de Rubiks en forma de cubs, triangles, hexàgons, esferes, fruites, etc.
Ens va explicar les diverses cares que té un Rubik i la quantitat de peces que té cada un. També, ens va ensenyar la part teòrica i la part pràctica del cub.
Així, ens va mostrar tècniques matemàtiques que es poden fer amb els Rubiks, i
ens va proposar alguns reptes on si els encertàvem, ens donava 1 punt o 5 punts, depenent de la dificultat de la pregunta.També, ens va demanar si sabíem el nom d’alguns dels Rubiks que portava. Entre tots vam aconseguir 35 punts.
A continuació, els vam classificar tots per famílies, segons la seva forma.
Finalment, ens va deixar a cadascun un Rubik triangle, i ens va proposar diferents reptes, alguns dels quals era fer fraccions amb el cub.
Va ser molt divertit, i vam aprendre moltes coses noves dels cubs que no sabíem.

Alumnes de 5è