ERASMUS+ KA1 FUTURE CLASSROOM LAB

PROJECTE ERASMUS+ KA 101

FUTURE CLASSROOM LAB: “Innovative learning spaces”

Durant el curs 19/20 la nostra escola va presentar un projecte per participar en el programa internacional Erasmus+.  Aquest estiu, el nostre projecte va ser seleccionat amb molt bona qualificació. El projecte té una durada de 2 anys i consisteix en la formació del professorat mitjançant mobilitats a altres països europeus, tant amb cursos estructurats com amb “job shadowing”, és a dir, períodes d’observació en escoles d’altres països.

Foto from European Schoolnet

Hem elaborat un pla de desenvolupament centrat en els següents aspectes:

• Millora de la competència digital del professorat.
  • Innovació i actualització de metodologies actives.
  • Reorganització d’espais d’aprenentatge per portar a terme aquestes millores metodològiques.
  • Internacionalització de la nostra escola.

La finalitat d’aquest projecte és millorar els resultats dels alumnes personalitzant el seu procés d’aprenentatge, atenent a la diversitat, al seu benestar i la seva motivació. Volem continuar avançant en la implementació de pedagogies actives i innovadores.

Per aconseguir-ho ens hem marcat aquest objectius:

• Optimitzar els espais educatius del centre transformant-los en espais d’aprenentatge, seguint la línia metodològica de les Aules del futur (Future Classroom Labs).
  • Millorar la competència digital del professorat per enriquir els projectes globalitzats.
  • Integrar metodologies actives en la nostra pràctica docent que impliquin canvis en la personalització de l’aprenentatge dels alumnes i preparar-los per l’aprenentatge al llarg de la vida.
  • Construir relacions amb centres educatius d’altres països europeus per motivar la col·laboració en futurs projectes internacionals.

Podeu trobar la descripció del nostre projecte a la plataforma de resultats de Erasmus+  fent clic AQUÍ.

El professorat del centre rebrà formació sobre Future Classroom Labs en la seu de Brussel·les i,  si la situació de la pandèmia ho permet, també visitarem escoles de França, Itàlia, Turquia i Portugal on ja tenen experiència en aquest tema.

Estem molt il·lusionats i il·lusionades amb aquest projecte perquè és una oportunitat molt enriquidora per crear vincles amb altres centres i que els nostres infants es motivin i gaudeixin d’aquestes relacions amb escoles d’altres països. De la mateixa manera, donat que és un projecte de centre, tot allò en lo que ens formarem i que aprendrem influirà en la millora de la qualitat de la pràctica docent.

Us anirem informant del desenvolupament del projecte a la pàgina web de l’escola. Stay tuned!!

erasmus@escolalamitjana.cat

#erasmuslamitjana