Experiments a 4rt

Hola famílies,

Som els alumnes de 4rt.

Dins del projecte de la Fauna de la Mitjana, vam descobrir la importància de l’aigua en els ecosistemes.

I vam aprofitar la setmana de la ciència per fer experiments sobre la sostenibilitat de l’aigua.

El primer experiment que vam realitzar es diu la floculació. Vam agafar aigua tèrbola i vam crear una barreja amb llet i vinagre que va acumular la brutícia a la part inferior del pot. D’aquesta manera, vam netejar l’aigua tèrbola.

El segon experiment consistia en descobrir si podem llançar tovalloletes humides al lavabo. Per fer-lo, vam comparar un foli, una tovalloleta i paper higiènic, i com aquests es desfan. Vam descobrir que el foli no és biodegradable i l’hem de reciclar al contenidor blau. En canvi, el paper higiènic i la tovalloleta humida són biodegradables. Però la tovalloleta humida és resistent i si la llancem al lavabo, embossarem les canonades.

Finalment, amb el tercer experiment volíem descobrir per què la neu és blanca si en realitat l’aigua és transparent. Vam trencar i picar gel i vam deduir que quan entra oxigen a dins és quan es veu de color blanc. Després vam intentar pescar glaçons de gel amb un fil i no ho vam aconseguir fins que vam posar sal i aquesta es va congelar amb el glaçó.

Fer experiments va ser divertit, interessant i vam aprendre diferents coses sobre l’aigua. Ens vam sentir com a científics!

Alumnes de 4rt B