Documentació bàsica

La cultura digital apareix en pràcticament tots els documents bàsics del centre. A continuació es remarquen els aspectes més importants de cada un d’ells.

PEC

El Projecte Educatiu de Centre (PEC) recull una de les prioritats educatives de l’escola relacionada amb l’estratègia digital de centre. L’apartat B.1 Prioritats educatives fa referència a:

Fomentar l’ús de les TAC i dels recursos digitals per afavorir la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge i de la competència digital.

A l’apartat C.1.2.1. Objectius de l’educació primària especifica que un dels objectius és:

Iniciar-se en la utilització per a l’aprenentatge de les tecnologies de la informació i la comunicació, seleccionar i valorar la informació rebuda o aconseguida per mitjà de les tecnologies de la informació i de la comunicació.

En relació a les competències transversals el PEC concreta a l’apartat C.1.2.4. Àmbits transversals:

Segons el que estableixen els articles 58 de la LEC (Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació), s’han de desenvolupar en l’educació primària les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies.

Una de les prioritats educatives que recull el Projecte Educatiu de Centre és:

Pel que fa als àmbits transversals vinculats a totes les matèries del currículum i segons el que estableixen els articles 58 de la LEC (Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació), s’han de desenvolupar en l’educació primària les competències necessàries per a l’ús de les noves tecnologies.

NOFC

• Detalla les funcions del coordinador d’informàtica del centre.
  • Concreta que les famílies han d’autoritzar als seus fills/es per tal que puguin fer Ús de serveis i recursos digitals a internet per treballar a l’aula (només per alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è).
  • Estableix les pautes que cal tenir en compte a l’hora de publicar imatges de l’alumnat.
  • Especifica la utilització de dispositius digitals.

PdD

Una de les estratègies que planteja el Projecte de Direcció (2021-2025) per la millora dels resultats educatius, és la utilització de recursos tecnològics en l’àmbit pedagògic. D’aquesta estratègia se’n deriven unes actuacions:

• Incorporar l’ús de les TAC en algunes àrees/activitats.
  • Fomentar l’ús d’un entorn virtual d’ensenyament-aprenentatge (EVA – Classroom) a cicles mitjà i superior.
  • Avaluar la competència digital a l’educació primària.