Projecte Sharing to learn al Guinovart

El projecte Sharing to learn ja compta amb la implementació i amb gairebé la totalitat del centres de la poblacions de Castelldefels. El grau de satisfacció de l’alumnat de primària i secundària, i dels mestres i professors de les escoles i instituts que hi participen fa que el projecte creixi any rere any, quantitativament i qualitativa.

L’objectiu principal és afavorir l’intercanvi entre alumnat de diferents etapes educatives i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa, per tal de facilitar l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals a l’alumnat participant. A més, altres objectius vinculats al projecte són:
-Millorar la competència oral comunicativa de l’alumnat.
-Promoure els entorns d’aprenentatge lingüístic no matern a partir de les interaccions personals entre institucions educatives de l’entorn.
-Implementar metodologies d’aprenentatge-servei que permetin apropar l’alumnat de secundària a valors propis de la vida en societat.
– Afavorir actituds de compromís i respecte que ajudin a construir un entorn més humà.
-Possibilitar el treball i l’intercanvi de centres i docents de primària i secundària.
-Afavorir al voltant d’aquesta activitat mecanismes de progrés i participació entre els implicats del projecte: alumnes, docents, centres, famílies.

L’alumnat que participa en aquesta experiència aprenentatge-servei és:

-Centres de primària: alumnes de qualsevol nivell educatiu. El centre decidirà en quin nivell o nivells prioritzarà l’ajut de l’alumnat de secundària.
-Centres de secundària: alumnat amb molt bon nivell de llengua anglesa, de 4t d’ESO o 1r de batxillerat, anomenats Language Assistants (LA). El nombre de LA serà en funció de la demanda que facin les escoles i la disponibilitat de l’alumnat de secundària. El centre haurà d’establir el procés de selecció de l’alumnat participant. Per tal d’estimular al màxim la competència comunicativa de l’alumnat de primària és absolutament necessari que els LA només parlin en llengua anglesa.

L’alumnat de secundària assisteix un cop a la setmana per la tarda als centres de primària i col·labora amb el professorat especialista a desenvolupar la competència oral en llengua anglesa i a fomentar una actitud positiva vers l’aprenentatge d’aquesta llengua i la seva cultura. Per tant, les seves funcions són:
-Donar suport a l’expressió oral, a la conversa.
-Afavorir el diàleg i els intercanvis orals en anglès.
-Dinamitzar tasques de descoberta de vocabulari i expressions habituals.
-L’alumne/a que dóna suport a la conversa ha d’emprar només la llengua anglesa davant de l’alumnat.
-Cal donar instruccions senzilles i clares, vocalitzar adequadament i tenir un ritme i velocitat adequat a l’alumnat receptor.
-Cal triar amb molta cura el vocabulari a utilitzar i la llargada i complexitat de les frases i expressions.
-Repetir i reforçar les idees, els conceptes o el vocabulari.
-Confirmar amb preguntes que l’alumnat segueix i comprèn les exposicions.
-Ajudar-se en la comunicació amb gestos, sons, objectes, pòsters, dibuixos, materials multimèdia, materials audiovisuals, etc.

A l’acabar el curs escolar se celebra un acte de reconeixement per a l’alumnat, els docents i els
centres que participen al projecte. Aquest acte es va realitzar el passat 25 de maig a la sala Margarida Xirgu de la biblioteca Ramón Fernàndez Jurado on alumnes i docents de diferents centres educatius de primària i secundària de la població per rebre els diplomes de reconeixement i participació en el programa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>