Salut

19-06-2020: Tota Catalunya entra en la fase de NOVA REALITAT.

18-06-2020: La zona de Castelldefels passa a la fase 3 del procés de la desescalada.

08-06-2020: La zona de Castelldefels passa a fase 2 del procés de la desescalada.

25-05-2020: La zona de Castelldefels passa a fase 1 del procés de desconfinament.

26-04-2020: A partir del dia 27 d’abril els infants poden sortir al carrer però amb limitació horària, distància i restriccions. Per la seguretat de tothom llegiu atentament les recomanacions de salut.

29-03-2020: El fet de romandre a casa durant un llarg període de temps pot alterar els hàbits de vida i crear cert malestar psicològic. Seguir alguns consells us pot ajudar a fer l’estada més agradable. Adjuntem un pdf amb 5 consells per a un confinament saludable:coronavirus-confinament-saludable

15-03-2020: Estat d’alarma. Mobilitat restringida només per:
– fer compra d’aliments, productes farmacéutics i de primera necessitats.
– per anar a centres sanitaris.
– per anar i tornar a la feina per fer “prestació laboral, professional o empresarial”.
– per asistir i tenor cura de la gent granm ,menors, persones depenents, amb discapacitat o especialment vulnerables.
– desplaçament per “força majors o situació de necessitat”.

13-03-2020: Potser no tenim els símtomes, però, per si de cas, feu cas de les recomanacions i intenteu aillar-vos.

12-03-2020: Tanquen totes les escoles de Catalunya fins el 27 de març fins a nou avís. Feu cas de les indicacions i mesures de prevenció.

11-03-2020: En relació amb el comunicat que ha lliurat el Departament d’Educació sobre les noves mesures de prevenció per contribuir a la contenció del COVID-19, us informem que totes les escoles públiques de Castelldefels ajornarem les activitats organitzades fora del centre: sortides, trobades esportives, certamens culturals, activitats amb l’Ajuntament i colònies fins a noves instruccions.

Per tal d’intentar tranquil·litzar-vos enfront de les últimes notícies que estan arribant al voltant del Coronavirus, des de l’escola seguirem amb les mesures preventives que estableix el Departament i farem una conscienciació a l’alumnat sobre aquest tema.

Us adjuntem informació diversa, que també podeu utilitzar per parlar amb el vostre fill/a.

Administració de medicaments

Quan un alumne ha de estar en tractament prescrit pel metge i amb medicació, el personal del centre pot ajudar a aquelles famílies que no poden fer-se càrrec a administrar el medicament amb la corresponent autorització médica on consta l’horari i la dosis administrada. Cal autorització escrita del pare/mare/tutor-a legals i la recepta del metge.

Autorització d’administració de medicaments

Paracetamol

Per administrar el paracetamol als infants a les escoles, cal tenir l’autorització del pare, mare o tutor, que s’ha de demanar en el moment de matriculació de l’alumnat. La febre és un símptoma caracteritzat per un augment de temperatura per sobre de 37 ºC que sovint s’acompanya de malestar. És molt freqüent en l’infant. La febre és en si mateixa un mecanisme de defensa de l’organisme contra la malaltia i, per tant, no cal tractar-la de forma immediata amb medicaments. Podem utilitzar mesures físiques per fer abaixar la temperatura i disminuir-ne les molèsties: si té malestar, fred o esgarrifances es recomana no abrigar-lo i donar-li aigua a glopets. Davant d’un infant amb febre de 38 ºC o més l’escola ha de contactar amb el pare, mare o tutor i demanar-li que el reculli tan aviat com pugui. Mentrestant, si la febre és igual o superior a 38 ºC es recomana administrar un antitèrmic/analgèsic. El fàrmac de referència i més utilitzat arreu és el paracetamol, per la seva bona tolerància i la relativa absència d’efectes secundaris. Encara que no es tracti d’una urgència, un infant amb febre no ha de quedar-se a l’escola fins que finalitzi la jornada escolar.

Autorització administració de paracetamol

Polls

És convenient que es revisi bé el cap dels vostres fills i filles i feu ràpidament el tractament de prevenció o d’eliminació si cal.

Aquest és un tema d’higiene, que s’ha de tractar des de  casa correctament. Tot alumnat afectat no pot assistir a l’escola fins que no sigui sotmès a tractament, entenent per aquest l’aplicació de loció o crema i l’eliminació de les llémenesi si un nen/a en té, ja què sinó podrien contagiar a l’alumnat sa i, d’aquesta forma, disseminar els polls a l’escola.