Atenció a la diversitat

RECURSOS DIGITALS

• Recursos digitals per al Disseny Universal de l’Aprenentatge

Fonamentació i repositori d’aplicacions i recursos digitals per al DUA

• la Mosqueta

Portal d’aplicacions per a nens amb NEE

• e-viacam

Ratolí de codi lliure control·lat amb la webcam. Funciona amb Linux i Windows

• Toolbox

Plataforma que facilita l’accés a un contingut mòbil educatiu de qualitat. Repositori d’apps i experiències d’aula

• Fasiapps

Recopilació d’aplicacions de matemàtiques, llengua, destreses bàsiques, joc simbòlic, educació artística, contes, … utilitzades a les Escola Fàsia

• Perfil de diversitat de la linkat

Escriptori personalitzat que proporciona una interfície gràfica i un recull d’aplicacions destinat a persones amb problemes d’accessibilitat

• Informática para Educación Especial

Blog de recursos per a sistemes augmentatius i alternatius de comunicació.

• Araword

AraWord és un programa que inclou la base de dades de pictogrames de ARASAAC i permet l’escriptura simultània amb text i pictogrames.

• Projecte Fressa

Programari Educatiu i Ajudes Tècniques per a les persones amb Discapacitat motriu i auditiva.

• Contes SPC

Els Contes SPC treballen els Sistemes Augmentatius i Alternatius de la Comunicació (SAAC) d’una manera lúdica i motivadora per potenciar la comunicació en els alumnes tenint en compte les seves limitacions.

• Open Dyslexic font

Font de lletres gratuïta per a persones amb dislèxia

• Unitats didàctiques de compensatòria

Col·lecció d’onze unitats didàctiques de compensatòria, amb la programació de continguts i activitats.

Programes gratuïts

Pàgina d’Antonio Sacco amb programes educatius gratuïts

• ARC

Aplicació de Recursos al Currículum

ENLLAÇOS D’INTERÈS

• Educarm

Educarm és el portal educatiu de la Regió de Múrcia. Hi ha una àmplia pàgina d’atenció a la diversitat on trobar documentació i d’altres recursos.

• Minusval

Minusval és una publicació bimestral dirigida a persones amb discapacitat, professionals i entitats que treballen en favor del col·lectiu de persones amb discapacitat. El seu primer número va sortir al carrer el maig de 1974, sent des dels seus inicis instrument de diàleg entre persones amb discapacitat i sense.

• Augmentativa

Materials didàctics per a la comunicació augmentativa.

• H@z TIC

Estudi d’Apps educatives editat per la FSDown

• Videoconferència

La videoconferència amb llenguatge de signes és un innovador sistema que permet la comunicació simultània d’àudio i vídeo.

• Solidaritat digital

Solidaritat Digital és un diari a Internet sobre discapacitat. Fa públiques les notícies relacionades amb el sector de la discapacitat.

• Webanywhere

Es tracta d’un Servei Web, que permet escriure l’adreça de la pàgina web que volem visitar i per mitjà d’una síntesi de veu permet la seva lectura a una persona cega sense haver precisat instal·lar cap programari a l’ordinador.

• El meu fill hi sent bé?

Auca: Quan heu de sospitar que el/la vostre/a fill/a no hi sent bé?

CREDA Baix Llobregat

• El món del Quim

El Món del Quim és un espai a Internet on el Quim de 16 anys i que té la Síndrome de Down ens parla a través del format vídeo de les seves coses amb naturalitat i llibertat.

• Lectura Fàcil

L’accés a la cultura, la literatura i la informació és un dret democràtic que moltes persones troben barrat a causa de tenir limitades les seves habilitats de llegir i escriure. Els materials de lectura fàcil volen eliminar aquestes barreres d’accés i fer possible exercir aquest dret.

• Notícies amb Lectura Fàcil

Pàgina web escrita amb la normativa de Lectura Fàcil on trobareu noticies, comentaris de llibres, fòrums i altres materials.

• Unitat de Tècniques Augmentatives de Comunicació

El servei UTAC s’adreça a les persones amb discapacitat motriu que requereixen formes augmentatives i alternatives de comunicació i d’accés a l’ordinador, joc adaptat i mobilitat assistida.