Projecte CUEME

Enguany és el segon curs en què participem amb la nostra classe de 5è al projecte CUEME (Cultura emprenedora a l’escola).

Creem una cooperativa fictícia i vivim tot el procés: des de la creació del logo, nom, càrrecs i consell rector, estatuts, aportació del capital inicial i creació i venda dels protototips a un mercat. Tot el procés, a més, l’anem nodrint amb activitats com visita d’una cooperativa a l’escola o la presència de la banca ètica per a què entenguem què implica tenir préstecs i les semblances d’aquesta amb la nostra cooperativa. Finalment, amb els beneficis que obtenim de la venda, la meitat d’aquests els destinarem a una entitat de la ciutat i la resta revertiran a la classe de la manera que acordem.

Aquest és un projecte que anem construïnt plegades i plegats de manera vivenciada i funcional. Els infants s’hi troben molt motivats/des i anem trobant-nos amb les altres dues escoles de la ciutat que també l’implementen en dos actes durant el curs (el dia de l’entrega del nostre CIF i el dia del mercat i venda dels nostres productes).

Us deixem un petit resum d’algunes de les activitats que hem dut a terme fins el moment…