La coeducació a l’escola

El curs passat vam iniciar un projecte a l’escola per treballar de manera efectiva i real amb tots els infants de l’escola la igualtat entre dones i homes. Vam comptar amb la Cooperativa CoeducAcció que va fer un treball sistemàtic i profund amb el claustre, xerrades a famílies i ens va ajudar a dinamitzar un grup impulsor d’infants per treballar qüestions de gènere.

Enguany continuem consolidant les línies d’actuació fent de la coeducació un valor diari i una oportunitat d’aprenentatge per a tothom de manera explícita (dissenyant activitats mensuals a cada nivell educatiu) i implícita (aprofitant qualsevol situació d’aula per reflexionar sobre el concepte quan aquest aparegui).

La comissió de Coeducació de l’escola està formada per tres famílies i la direcció. Una de les activitats que vam pensar realitzar enguany va ser la creació d’una txapa per commemorar el dia 8 de març. Ens imaginàvem una txapa amb la frase d’un infant i no ha pogut ésser més maca. Els infants des de 3r fins a 6è vam fer una proposta de frases per a la txapa i vam escollir una que creiem preciosa: “Si somies amb la igualtat, fem-la realitat”.

Durant aquesta setmana tot el claustre i tots els infants duran la txapa a l’escola i els dies posteriors al 8M també.

Dia a dia i poc a poc, petites accions poden fer molt!!