DIAGNOSI EDC

Diagnosi ____________________________________________________________________________________

En aquesta fase es tracta de recopilar informació detallada sobre les competències digitals al centre en els tres eixos del PEDC: alumnat, docents i centre. El nostre centre ha fet servir la SELFIE per aplegar les opinions de tots els membres de la comunitat educativa.

Igual que un selfie de veritat, la informació recollida a SELFIE ofereix al centre una instantània de quin punt es troba actualment en relació amb l’estratègia i la pràctica en l’ús de les tecnologies digitals d’ensenyament i aprenentatge.

Els resultats de SELFIE poden ajudar a entaular un diàleg dins de la comunitat escolar. Pot ser una bona base per identificar i analitzar les fortaleses i les debilitats i crear un pla escolar en relació amb l’ús de les tecnologies digitals per donar suport a l’aprenentatge.

SELFIE es pot utilitzar amb una periodicitat anual per fer el seguiment dels avenços aconseguits i saber quines actuacions poden ser encara necessàries.

Els resultats de SELFIE només seran disponibles per al seu centre i cap altra persona hi tindrà accés.

Punts febles després de la realització de la SELFIE (inferiors a 3 punts):

LIDERATGE

• Al nostre centre no disposem d’una EDC (Estratègia Digital de Centre).

INFRAESTRUCTURES I EQUIPS

• Al nostre centre no hi ha suficients sistemes de protecció de dades.
  1. DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL CONTINU
  • Hi ha mancances en el debat de les necessitats de formació permanent pel que fa a l’ensenyament amb tecnologies digitals.
  • L’equip directiu ajuda a intercanviar experiències dins de la comunitat educativa sobre l’ensenyament amb tecnologies digitals.
  1. PEDAGOGIA: SUPORTS I RECURSOS
  • Elaboració de recursos digitals per reforçar els mètodes d’Ensenyament i Aprenentatge
  1. COL·LABORACIÓ I XARXES
  • Al nostre centre no avaluem els nostres progressos en matèria d’Ensenyament i Aprenentatge amb tecnologies digitals.
  • Manca debatre sobre els avantatges i desavantatges de l’Ensenyament i Aprenentatge amb tecnologies digitals.
  • El nostre centre té mancances en quant a la utilització de tecnologies digitals en col·laborar amb d’altres organitzacions

PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ

• El professorat utilitza tecnologies digitals perquè l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge.
  • El professorat utilitza tecnologies digitals perquè l’alumnat pugui realitzar observacions sobre el treball dels seus companys/es.
  • Fem servir tecnologies digitals per a avaluar les destreses de l’alumnat.
  • Fem servir tecnologies digitals per a facilitat la retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat.
  • COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT (CDA)
  • Aprenentatge de l’alumnat per a crear continguts digitals.