Diagnosi ____________________________________________________________________________________
En aquesta fase es tracta de recopilar informació detallada sobre les competències digitals al centre en els tres eixos del PEDC: alumnat, docents i centre. El nostre centre ha fet servir la SELFIE per aplegar les opinions de tots els membres de la comunitat educativa.
Igual que un selfie de veritat, la informació recollida a SELFIE ofereix al centre una instantània de quin punt es troba actualment en relació amb l’estratègia i la pràctica en l’ús de les tecnologies digitals d’ensenyament i aprenentatge.
Els resultats de SELFIE poden ajudar a entaular un diàleg dins de la comunitat escolar. Pot ser una bona base per identificar i analitzar les fortaleses i les debilitats i crear un pla escolar en relació amb l’ús de les tecnologies digitals per donar suport a l’aprenentatge.
SELFIE es pot utilitzar amb una periodicitat anual per fer el seguiment dels avenços aconseguits i saber quines actuacions poden ser encara necessàries.
Els resultats de SELFIE només seran disponibles per al seu centre i cap altra persona hi tindrà accés.
Punts febles després de la realització de la SELFIE (inferiors a 3 punts):
LIDERATGE
- Al nostre centre no disposem d’una EDC (Estratègia Digital de Centre).
INFRAESTRUCTURES I EQUIPS
- Al nostre centre no hi ha suficients sistemes de protecció de dades.
- DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL CONTINU
- Hi ha mancances en el debat de les necessitats de formació permanent pel que fa a l’ensenyament amb tecnologies digitals.
- L’equip directiu ajuda a intercanviar experiències dins de la comunitat educativa sobre l’ensenyament amb tecnologies digitals.
- PEDAGOGIA: SUPORTS I RECURSOS
- Elaboració de recursos digitals per reforçar els mètodes d’Ensenyament i Aprenentatge
- COL·LABORACIÓ I XARXES
- Al nostre centre no avaluem els nostres progressos en matèria d’Ensenyament i Aprenentatge amb tecnologies digitals.
- Manca debatre sobre els avantatges i desavantatges de l’Ensenyament i Aprenentatge amb tecnologies digitals.
- El nostre centre té mancances en quant a la utilització de tecnologies digitals en col·laborar amb d’altres organitzacions
PRÀCTIQUES D’AVALUACIÓ
- El professorat utilitza tecnologies digitals perquè l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge.
- El professorat utilitza tecnologies digitals perquè l’alumnat pugui realitzar observacions sobre el treball dels seus companys/es.
- Fem servir tecnologies digitals per a avaluar les destreses de l’alumnat.
- Fem servir tecnologies digitals per a facilitat la retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat.
- COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT (CDA)
- Aprenentatge de l’alumnat per a crear continguts digitals.