Nota de premsa

Benvolguts/des,

Les direccions del centres públics de primària de la ciutat de Mataró volem denunciar l’onada de robatoris que actualment estan patint els nostres centres i que afecten greument als nostres projectes educatius i, sobretot, al nostre alumnat que en rep directament els seus efectes.

El material informàtic robat es va adquirir fruit d’anys d’estalvi per part dels centres educatius i de l’esforç del Departament d’Educació per tal de compensar els efectes de l’actual pandèmia i les desigualtats que ha provocat. En poques setmanes els centres educatius s’han vist privats de la totalitat o gran part d’aquest material informàtic. Això posa en risc les planificacions educatives previstes per aquest curs, que necessiten aquest material per dur a terme les activitats d’ensenyament-aprenentatge contextualitzades en la realitat digital que ens envolta.

És indispensable que l’aprenentatge de l’alumnat de la nostra ciutat sigui una absoluta prioritat, ara i sempre, ja que no hem d’oblidar que la qualitat d’una societat es mesura per la cura i l’educació de les generacions futures. Però la urgència d’oferir les màximes oportunitats d’aprenentatge ho és encara més en el context actual, en el que els nostres infants i adolescents que porten un any vivint situacions de privació i realitats que en alguns casos estan arribant a ser duríssimes.

Davant d’aquesta situació d’indefensió pels atacs continuats a les nostres comunitats educatives és necessari que les administracions responsables (Ajuntament i Departament d’Educació) actuïn amb urgència i celeritat. Cal millorar la seguretat als centres, i que tota la ciutat sigui coneixedora d’aquests fets i estigui amatent per frustrar possibles nous actes d’aquesta mena. Cal que els infants i les seves famílies puguin estar tranquils i gaudint d’aquests equipaments, i que els centres puguem portar a terme els nostres projectes educatius sense inferències externes que pertorben les dinàmiques d’aprenentatge. Necessitem solucions efectives i les necessitem ara.

Amb tot, les escoles públiques de Mataró tenim clar que a partir d’avui les nostres escoles seran espais segurs pels nostres materials, per les nostres famílies i per tots els nostres ciutadans. Estem segurs que les administracions agafaran el compromís d’invertir en la seguretat de les seves escoles, aquelles que dia darrera dia s’aixequen per donar un futur millor als seus alumnes i que mai deixen a ningú enrere.

PROU robatoris a les escoles de la ciutat. PROU robar el futur als nostres infants!