LA MALETA MÀGICA (Aproximació a la lectura)

Bon dia, us presentem “la maleta màgica” d’Educació Infantil.

L’objectiu principal de la maleta màgica és apropar als infants a la lectura, i poder treballar de manera transversal continguts de caràcter lingüístic, artístic i matemàtic.

Cada setmana la maleta ens porta diferents pistes sobre el llibre que treballarem (en forma d’objectes que tinguin a veure amb el llibre en qüestió). D’aquesta manera els infants poden fer les seves hipòtesis, i engrescar la seva curiositat per intentar endevinar quin serà el llibre que portarà la maleta. Al cap d’uns dies apareix el llibre tradicional que treballarem i el compartim llegint-lo a l’aula (els tres porquets, la rateta que escombrava l’escaleta, Jack i les mongetes màgiques, etc.).

Quan llegim un conte als infants, a més de compartir una estona agradable amb ells, afavorim l’aprenentatge i l’adquisició d’habilitats bàsiques per a un bon desenvolupament. Ens ajuda a desenvolupar la comunicació oral, adquirir vocabulari nou i millorar la comprensió. També millora la capacitat d’escolta i l’atenció; la participació activa i el torn de paraula.  A més, afavoreix la imaginació, la creativitat i la gestió emocional. Ens permet descobrir el món que ens envolta, empatitzant amb els personatges dels contes.

Un cop hem treballat el llibre, l’afegim a l’espai de la biblioteca, perquè puguin accedir-hi a ell, en l’hora d’espais, o després d’esmorzar. De manera transversal, també trobem propostes educatives relacionades amb el llibre en els espais de matemàtiques, llengua i plàstica. D’aquesta manera aconseguim que sigui més significatiu per l’alumnat.

“Els llibres em van ensenyar a pensar, i el pensament em va fer lliure.”