Bon dia!
Treballar els hàbits i rutines en l’educació infantil ajuda a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, així com millorar les pautes i la responsabilitat en el treball. Mitjançant l’aprenentatge i l’experiència s’adquireixen conductes socials necessàries per poder-nos relacionar amb les altres persones i amb un mateix. A més, reforcen l’autoestima i la seguretat personal.
Aquests hàbits i rutines ajuden als infants a estructurar-se mentalment i tenir un ordre establert. Estructurar-se temporalment també reforça les conductes positives, i redueixen l’ansietat. Ens ajuda a comprendre l’entorn i a participar en les activitats diàries d’una manera activa.
A l’escola s’estableixen rutines bàsiques mitjançant horaris d’entrada i sortida (guardar esmorzar i carpeta, penjar l’abric, posar bata, etc.), d’alimentació (esmorzar), d’activitats (rotllana, espais, projecte i pati) i higiene (rentar mans, netejar la taula després d’esmorzar). Les rutines de l’aula es realitzen de manera consistent i regular, així els infants adquireixen els hàbits i interioritzen les normes necessàries per participar en el ritme de l’aula de manera autònoma. La informació visual com plafons, cartells o horaris amb imatges de les accions que s’han de realitzar i la informació auditiva com cançons, marquen l’ordre de cada activitat i en faciliten la comprensió.
Per aquest motiu, des de la nostra escola, prioritzem tant l’acció educativa com l’adquisició de tècniques i continguts bàsics.
Per una educació que respecti els ritmes de cadascú.