HÀBITS I RUTINES A INFANTIL

Bon dia!

Treballar els hàbits i rutines en l’educació infantil ajuda a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, així com millorar les pautes i la responsabilitat en el treball. Mitjançant l’aprenentatge i l’experiència s’adquireixen conductes socials necessàries per poder-nos relacionar amb les altres persones i amb un mateix. A més, reforcen l’autoestima i la seguretat personal.

Aquests hàbits i rutines ajuden als infants a estructurar-se mentalment i tenir un ordre establert. Estructurar-se temporalment també reforça les conductes positives, i redueixen l’ansietat. Ens ajuda a comprendre l’entorn i a participar en les activitats diàries d’una manera activa.

A l’escola s’estableixen rutines bàsiques mitjançant horaris d’entrada i sortida (guardar esmorzar i carpeta, penjar l’abric, posar bata, etc.), d’alimentació (esmorzar), d’activitats (rotllana, espais, projecte i pati) i higiene (rentar mans, netejar la taula després d’esmorzar). Les rutines de l’aula es realitzen de manera consistent i regular, així els infants adquireixen els hàbits i interioritzen les normes necessàries per participar en el ritme de l’aula de manera autònoma. La informació visual com plafons, cartells o horaris amb imatges de les accions que s’han de realitzar i la informació auditiva com cançons, marquen l’ordre de cada activitat i en faciliten la comprensió.

Per aquest motiu, des de la nostra escola, prioritzem tant l’acció educativa com l’adquisició de tècniques i continguts bàsics.

Per una educació que respecti els ritmes de cadascú.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>