Global Scholars Project

Benvinguts al projecte de Global Scholars!

Enguany aprenem sobre l’aigua, un recurs molt preuat que ha esdevingut un tema d’actualitat arran de les conseqüències del canvi climàtic i els nombrosos problemes sorgits en els darrers anys: inundacions, sequeres, restriccions d’aigua, etc.

Durant la unitat 1, ens vam familiaritzar amb el projecte i la classe virtual, a través de la qual ens podem comunicar amb companys i companyes arreu del món per debatre idees i col·laborar per crear un món millor i més sostenible. També vam fer un vídeo de presentació de la nostra classe, escola i comunitat. Ens ho vam passar d’allò més bé fent una ruta per Esplugues i muntant un “telenotícies” que teniu compartit al blog de l’escola.

Durant la unitat 2, hem pres consciència de la quantitat d’aigua que malbaratem a través de l’elaboració del nostre “Water footprint” o “Petjada d’aigua”. A partir de la reflexió conjunta, vam decidir analitzar els diferents punts d’accés a l’aigua que tenim a l’escola i proposar accions que podem dur a terme per estalviar aigua: penjar instruccions de com fer servir l’aigua de manera responsable als lavabos, revisar possibles fuites en les aixetes, fer servir l’ampolla d’aigua al menjador en comptes dels gots, etc. Aquí compartim amb vosaltres el mapa interactiu que vam dissenyar per compartir amb l’escola i la comunitat de Global Scholars. 

La unitat 3 ha sigut molt interessant, ja que hem tingut l’oportunitat de visitar la depuradora de Gavà i fer una entrevista als treballadors per tal d’averiguar el camí que fa l’aigua des de la natura fins a la nostra aixeta i el procés de depuració de l’aigua contaminada. A partir d’aquesta visita i de recerca amb mitjans digitals, hem elaborat una notícia en petits grups per compartir amb els nostres “peers” les principals característiques i problemes del nostre sistema d’aigua, i alguns propostes per millorar-lo. Estem preparats per la unitat 4! 

 

Welcome on board to the Global Scholars Project!

This year we are learning about water, a precious resource which has become a topic of current affairs due to the consequences of climate change and the many issues emerging in recent years: floods, droughts, water restrictions, etc.

During unit 1, we became familiar with the project and the e-classroom, through which we can communicate with peers around the world in order to discuss ideas and collaborate to create a better and more sustainable world. We also made a presentation video about our classroom, school and community. We had so much fun walking around Esplugues and creating TV news, which has been shared in the school blog. 

During unit 2, we became aware of the amount of water we waste through the elaboration of our “Water footprint”. After group reflection, we decided to analyze the different water access points in our school and propose actions we can carry out to save water: hang instructions on how to use water responsibly in the toilets, check possible leaks in faucets, use our water bottle at lunchtime instead of cups, etc. Here you are the interactive map we created to share with our school and the Global Scholars community. 

Unit 3 has been very interesting, since we have had the chance to visit the water treatment plant of Gavà and interview the workers in order to know the journey of water from nature to faucet and the process of purifying polluted water. From this visit and research with digital means, we have prepared a news report in small groups to share with our peers the main characteristics and problems of our water system, and some proposals to improve it.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>