Padrins i padrines de lectura

Els i les alumnes de 5è i 6è fan de padrins/es de lectura dels i les alumnes de 1r i 2n que en seran els seus fillols i filloles. Cada alumne/a de Cicle Inicial té el seu propi padrí/na de Cicle Superior, aquesta relació entre l’alumnat és molt enriquidora i requereix d’una responsabilitat important per part de l’alumnat de 5è i 6è, alhora, l’infant de 1r i 2n s’emmiralla en el seu padrí o padrina i li segueix els passos, fent que l’esforç i el progrés del petit o petita es faci evident. L’alumnat de Cicle Superior és l’encarregat de buscar la lectura adequada i de preparar-se-la abans per poder oferir una bona feina. Es crea un vincle especial i bonic entre ells i elles.

Els objectius principals de la proposta són els següents:

• Treballar diferents estratègies de lectura.
  • Millorar el procés lector i motivar a l’alumnat en el gust per la lectura.
  • Educar en la responsabilitat   tant a l’alumnat petit com al més gran, establint un compromís seriós de col·laboració i ajuda.
  • Prendre consciència dels progressos i dificultats  del propi procés d’aprenentatge de la lectura.
  • Generar vincles emocionals entre l’alumnat que afavoreixen un bon clima de relació a l’escola i amb les famílies.