Projecte GLOBAL SCHOLARS

Ens plau comunicar-vos que la nostra escola participa, com cada any, en el projecte en llengua anglesa “Global Scholars”.  Es tracta del projecte internacional en què el nostre alumnat de sisè col·labora amb altres estudiants d’escoles de diferents ciutats del món amb un fi comú: fer de les nostres ciutats espais futurs més sostenibles. Aquest projecte és tot un repte tant per al nostre alumnat com per al professorat implicat i per al centre que adquireix un gran compromís.
Global Scholars és un dels projectes de Global Cities.
MÉS INFORMACIÓ
Què és Global Cities?

És un programa de Bloomberg Philantropies, organització sense ànim de lucre amb seu a Nova York dedicada a establir connexions i afavorir el debat sobre temes d’interès global entre ciutats d’arreu del món.

Té com a objectiu connectar ciutats a través d’una xarxa d’intercanvi d’informació i bones pràctiques sobre temes d’actualitat que afecten les ciutats i desenvolupar la consciència global entre els joves a través de programes educatius interactius transnacionals.

Global Scholars és una iniciativa educativa internacional en línia que connecta joves de 10 a 13 anys d’escoles de ciutats d’arreu del món i que els permet interactuar en anglès sobre temes d’interès global. Actualment participen en el programa unes cent trenta classes de trenta-dos ciutats d’una vintena de països.

GLOBAL SCHOLARS

L’objectiu pedagògic del programa és que els alumnes adquireixin una perspectiva més àmplia sobre el món globalitzat en què viuen.
A partir d’un currículum comú i compartit per totes les escoles, els aprenents interactuen amb els seus international peers a través d’una aula virtual, comparteixen punts de vista, desenvolupen la consciència global i reforcen competències clau per al segle XXI (pensament crític, creativitat, comunicació, col·laboració…)

Objectius del projecte:
  • Ampliar les perspectives dels estudiants sobre temes globals crítics perquè puguin pensar globalment i actuar localment (local-to-global).
  • Adquirir coneixements sobre un tema d’interès mutu.
  • Reforçar les habilitats tecnològiques que l’alumnat necessita per tenir èxit en el segle XXI.
  • Augmentar el domini de la tecnologia digital i facilitar la comunicació virtual directa entre aules de diferents països a través dels fòrums de discussió en línia i de projectes multimèdia (presentacions digitals, documents audiovisuals…).
  • Promoure la pràctica de l’anglès.
  • Desenvolupar habilitats de pensament crític.