Novetats curs 2023-2024

• Formarem part, per primera vegada, en un programa d’Innovació Pedagògica, en aquest cas, a la Xarxa de Competències. Formar-hi part ens donarà l’oportunitat de treballar amb un grup ampli de docents d’altres centres, que ens reunirem periòdicament per reflexionar i actuar per a transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge, fomentant l’intercanvi d’experiències i la creació de sabers compartits. Formarem part d’aquest grup impulsor, 5 mestres del claustre i assistirem a les trobades pedagògiques la directora i la mestra d’ I4. Si voleu més informació piqueu aquí.
  • Aquest curs, gràcies a la subvenció de l’AFA, gaudirem d’un equip de ràdio, amb sessions programades i un docent que coordinarà l’activitat. Aquest recurs ens donarà l’oportunitat de treballar des de diferents àmbits però sobretot des de l’àmbit de la comunicació, l’oralitat i l’expressió escrita, a través d’una activitat que segur, serà lúdica i engrescadora.
  • Continuarem amb el projecte INFADIMED a I3 i I4. És un programa dut a terme per infermeres d’atenció primària que promou la dieta mediterrània entre els infants amb l’objectiu de donar eines als nens i nenes perquè puguin decidir què és més beneficiós per a la seva salut.
  • Durant el segon trimestre, l’equip de mestres realitzarem una formació de 30 hores, en horari no lectiu, sobre Enfocament Restauratiu Global, i a mida que ens formem ho anirem incorporant a l’aula. Aquesta formació tal i com diu la Belinda Hopkins, pionera en aquest àmbit, neix de la necessitat de cuidar les relacions, posar les persones al centre, crear grup, comunitat, crear espais amables, capacitar-nos en comunicació no violenta, aprendre a escoltar de manera autèntica i empàtica, facilitar pràctiques restauratives per a la gestió dels conflictes, en definitiva, un moviment que neix de baix, de les necessitats, i que ens repta a humanitzar-nos. Si voleu més informació piqueu aquí.
  • El mes de juliol ens van informar des del Departament, que aquest curs tornarem a disposar, en plantilla, d’un docent en mitja jornada per portar a terme l’Aula d’Acollida i donarà suport a l’alumnat nouvingut.
  • També ens han comunicat que ens han dotat d’una vetlladora per alumnat d’infantil que ho requereix, 10 hores lectives al centre i 5 hores en horari de menjador. La professional és una persona qualificada per aquesta tasca que arriba de Fundesplai.
  • Aquest curs i davant de la demanda que, curs rere curs, es feia des de les famílies, iniciem l’activitat de piscina per als cursos de 1r i 2n. Més endavant us donarem més informació referent a l’organització i objectius de l’activitat.
  • Per acabar, recordar-vos que després de l’enquesta feta a les famílies el curs 22-23, les colònies es realitzaran des dels cursos d’ I4 (una nit) fins a 6è, el calendari i les quotes de pagament les teniu al dossier informatiu que vam enviar al juliol.