Raó de ser

Som una escola pública, catalana, inclusiva i acollidora. La nostra escola és familiar, acollim infants des d’I3 fins a 6è, amb una aula a cada nivell.

Volem que els nens i nenes se sentin com a casa, confiats, segurs i còmodes. Que aprenguin i creixin envoltats d’amics i d’amigues, envoltades de mestres que tenen en compte les potencialitats, les capacitats i també i necessitats individuals de  cada un dels infants, donant resposta i acompanyant en tot moment.

Tenim en compte l’estat emocional de cada infant, del seu moment, de com se sent. Segons el professor Bisquerra, els processos d’aprenentatge apunten que l’emoció i la cognició són inseparables. Aquest vincle s’estableix per múltiples raons, entre elles, perquè les emocions influeixen en la capacitat de raonament, la memòria, la presa de decisions i l’actitud per aprendre. Per això, es considera que les emocions formen part del procés d’aprenentatge. És en aquest sentit que  considerem necessari dedicar temps a atendre l’alumnat amb estima i cura per donar resposta a possibles neguits, discussions o situacions viscudes.

Apostem per innovar i repensar  maneres de fer que s’adaptin al món que vivim, doncs  l’educació estan en constant canvi i transformació. És per això que les docents del Gras i Soler ens formem i ens reunim periòdicament per poder donar resposta a tot aquest procés de canvi i transformació i fer-ho d’una forma pensada, reflexionada i tenint en compte les dades internes del centre.

Volem que l’aprenentatge sigui:

• Significatiu: que tingui relació amb la realitat que els envolta, amb el seu entorn i les seves experiències viscudes.
  • Globalitzat: fent de l’alumne el centre de l’aprenentatge, que sigui curiós i desenvolupi les ganes de saber i de conèixer, a partir del pensament obert i respectuós, amb esforç i superació personal, amb  esperit crític i democràtic.
  • Vivencial: a partir de l’observació i l’experimentació. La clau de l’aprenentatge és que l’infant tingui interès i ganes d’aprendre i som els i les mestres que farem de guies i d’acompanyants d’aquest procés, fomentant la il·lusió i  la motivació,  potenciant l’autonomia i la iniciativa personal i tenint en compte, en tot moment, les necessitats i l’estat emocional dels nens i nenes.
  • Participatiu: fomentant el diàleg i l’entesa entre iguals i amb la resta de persones. Arribar a acords, respectar les opinions de tothom, saber escoltar i debatre diferents temes. Aprendre a viure i conviure.

Volem una escola inclusiva i plural, veiem la diversitat com una font de riquesa i de coneixement i per tant, d’aprenentatge i creixement. A la nostra escola, tothom hi té cabuda.

Treballem per la bona convivència, centrar les relacions en la cultura del respecte, ajudar als infants a interioritzar aquells valors que els faran més humans i que els ajudaran a conviure amb les altres persones, acompanyar per  madurar amb pensament solidari i obert al món, ajudar-los a créixer de manera sana, que esdevinguin bons ciutadans i ciutadanes, capaces de gestionar la seva vida i de comprometre’s per viure en una societat millor.

Treballem per projectes i  ambients d’aprenentatge, fer, reflexionar, dialogar, explicar i ser crítics i analítics amb tot allò que es fa a l’aula. L’objectiu és fomentar el treball en equip i cooperatiu, l’autonomia i la iniciativa personal, treballar de forma significativa basant-nos en l’observació, la reflexió i el diàleg.

Posem la biblioteca a l’abast de tothom, volem que els contes estiguin presents i siguin font de gaudi, de coneixement i de somnis.

Volem una escola activa i viva, on infants, famílies, mestres i tota la comunitat educativa treballi en equip per créixer, per aprendre, per ser bones persones, per conèixer des de la curiositat, per donar oportunitats a tothom, per ser feliços, per fer d’aquest món un món més bonic.