Espai del migdia

Què fem?

Dins de la comissió ESPAI MIGDIA vetllem per l’espai de cuina i menjador i l’espai de lleure.

Quant a l’espai de cuina i menjador, la comissió espai migdia treballem perquè el menú de l’escola compleixi els requisits d’una alimentació equilibrada i diversa d’acord amb les recomanacions de l’OMS (Organització Mundial de la Salut) i l’Agència de Salut Pública de Catalunya.

L’empresa que gestiona el servei de cuina i menjador, confecciona un menú basal que revisem i acordem per tal que s’implementin els acords contractuals i menús especials per patologies (dieta diabètica) al·lèrgies o intoleràncies alimentàries (dieta sense gluten, intolerància a la lactosa) i altres dietes com són la dieta sense porc, sense carn i la dieta ovolacteovegetariana.

Pel que fa a l’espai de lleure, la comissió espai migdia considerem l’espai migdia com una part integral del desenvolupament educatiu de l’infant, coneixent la importància que suposa l’espai de lleure pel desenvolupament relacional de nens i nenes, fonamentalment perquè esdevé un espai significatiu en l’aprenentatge sobre resolució de conflictes i d’experimentació social. Integrem el servei de monitoratge com a part fonamental d’aquest espai.

Valorem l’espai del migdia com a continuïtat dels valors de l’escola, educant i acompanyant a totes les criatures per treure el màxim de les seves potencialitats individuals i perquè comparteixin valors, actituds i coneixements.

Com ho portem a terme?

L’escola disposa de cuina “in situ”, on s’elabora el menjar. A la cuina s’utilitzen productes de proximitat, ecològics i de comerç just fomentant el consum de llegums, cereals integrals, verdures fresques i peix fresc, reduint el consum de proteïna animal, oberts a la diversitat alimentària i seguint els principis de la dieta mediterrània.

A l’hora de dinar, l’infant adquireix hàbits d’higiene i ordre a taula:

• Adquireix competències en l’organització dels plats de tots els companys de la seva taula, servint-se ell mateix.
  • Aprèn a ser atent i responsable amb els companys que tenen al·lèrgies o intoleràncies alimentàries.
  • Aprèn a respectar el torn de servir-se el plat.
  • Té una actitud autònoma i responsable en relació amb les quantitats de menjar que es posa al plat.
  • Es fa conscient de les proporcions adequades d’aliment segons la seva gana.
  • Es fa seu l’ús dels diferents estris de cuina.
  • Identifica el monitor/a com un acompanyant en l’àpat i no com un cambrer.

Així, el menjador es converteix en l’espai idoni on els infants, segons la seva edat i capacitat, poden assumir petites responsabilitats i fer-se més autònoms i coherents.

Al pati afavorim l’educació integral dels infants durant el temps del migdia, dinamitzant activitats creades pel servei de monitoratge.

• Fruir del temps d’esbarjo tenint en compte les actituds correctes, els valors i les relacions socials no competitives.
  • Afavorir el procés de socialització de la persona, incloent-hi el descans, la diversió, la participació en jocs, esports i activitats estimulants, potenciant el respecte envers els companys, els monitors, l’entorn, el material, l’escola.
  • Enfortir les relacions amb els altres sense fer diferències de gènere, raça, religió o condició física o psíquica, acceptant la diversitat cultural i social.

En definitiva un espai on gaudir, aprendre a alimentar-se de forma saludable, fer-se gran i responsable d’un mateix i dels altres i d’allò que ens envolta.

Els menús del mes:

Menú basal
Derivacions de salut
Exemple de sopars

Quotes curs 2020-21:
MES DIES PREU  TOTAL
SETEMBRE 12 6,20€ 74,40€
OCTUBRE 21 6,20€ 130,20€
NOVEMBRE 21 6,20€ 130,20€
DESEMBRE 13 6,20€ 80,60€
GENER 16 6,20€ 99,20€
FEBRER 19 6,20€ 117,80€