Aquest trimestre hem treballat l’educació emocional a través d’exercicis de relaxació i cohesió de grup.
Ens serveixen per millorar les relacions entre el grup, cohesionar-lo i fer-lo més fort i perquè ens coneguem millor entre nosaltres.
Us expliquem alguns d’ells:
PILOTES DE COLORS: ens posem en cercle i un de nosaltres llença a un altre una pilota “imaginària” dient un color, “BLAU!” doncs és la pilota blava. Qui la rep, quan la tira a un altre, també va dient el nom del color. La cosa es complica quan entra en joc una segona pilota “VERMELL” i fins i tot de vegades una tercera… Hem de tenir la MIRADA OBERTA al grup (i no deixar-nos ningú)
DE L’1 AL 20: tots en cercle però donant-los esquenes, sentim i notem la respiració de grup per les espatlles de qui tenim al costat. Un de nosaltres comença a comptar i diu en veu alta…”1!” i una altra…”2″ i una altre…”3″, i així fins al 20, però sense dir-nos res, cadascú quan vulgui i quan decideixi intervenir. El problema ve quan dos de nosaltres diu el número que toca A LA VEGADA!. Llavors… hem de tornar a començar És molt difícil! (Escolta atenta, control de grup, saber esperar…)
LA PILOTA MÀGICA: en cercle, ens anem passant una pilota màgica imaginària. Aquesta pilota és molt fràgil, i pesa molt poc, és com una bombolla, … i la passem amb tota la suavitat del món, al company o companya del costat. Anem amb compte! es pot petar, o pot volar lluny. No la volem trencar. De vegades, la pilota canvia de textura i llavors pesa molt! o està enganxifosa,o… (Exercici de control, de respiració i de relaxació)


