L’inici d’un nou curs escolar sempre ve carregat d’il·lusió i energia. L’alumnat de 5è de primària inicia un nou cicle que marca un moment crucial en el seu desenvolupament acadèmic i personal, i és important que comencin amb ganes i confiança en tot el que està per venir. El primer dia de classe és més que una simple tornada a l’escola: és una oportunitat per establir les bases d’un gran any, ple d’aprenentatges, reptes i creixement.
Per garantir que aquest curs sigui un èxit, és fonamental treballar des del primer moment les dinàmiques de cohesió de grup. Per aquest motiu tot l’alumnat de 5è de primària va començar el seu primer dia d’escola amb una dinàmica grupal al pati, on els 50 infants, a través del joc, van poder vivenciar un clima d’unió i suport.
A fi que l’alumnat d’un grup classe se senti acollit, desenvolupi rols d’ajuda cap als altres i, al mateix temps, afavoreixi el seu propi treball, és prioritari dedicar els primers moments del curs de forma més dirigida a cohesionar al grup. Transformar un grup d’alumnes en un grup eficient i efectiu origina una millora en les relacions interpersonals i en el rendiment acadèmic. I, per això mateix, és important implementar dinàmiques de grup com a elements dinamitzadors i necessaris en el procés d’ensenyament aprenentatge.
Al llarg de la setmana, l’alumnat també ha pogut posar en pràctica diferents dinàmiques de relaxació i d’atenció per tal de fomentar la regulació emocional i l’autoconeixement que afavoreix un clima de benestar individual i, per tant, com a grup.
Amb l’energia de tot l’alumnat i l’acompanyament de l’equip docent, segur que aconseguirem tots els objectius educatius i personals que ens proposem. Estem a punt per començar aquesta nova aventura conjuntament, amb il·lusió i confiança!


