Ha arribat el moment d’explicar-vos el Taller d’Experiments.
L’experimentació que proposem en aquest taller permet que l’aprenentatge sigui significatiu. Aquest aprenentatge posa èmfasi en la creació, en l’evolució i relació entre els conceptes que es treballaran en la sessió: les barreges i les dissolucions, jugarem amb barreges de líquid amb líquid i de líquid amb sòlid.
El més important és motivar-los i estimular-los, fer servir elements molt quotidians i propers als infants de tal manera que siguin coneguts per ells, i així veure que a casa també podem fer ciència i en concret petits experiments amb les coses que tenim més a prop. Deixar que lliurement explorin, provin, manipulin, experimentin el que els vingui més de gust i després convidar-los a compartir les seves petites descobertes.
En el transcurs de la sessió, en primer lloc, es parla del que venim a fer. Es pregunta què és un experiment, si n’han fet algun abans, com es diuen els professionals (científics i científiques) que fan els experiments… Davant una petita demostració, fem aflorar petites hipòtesis i parlem de la importància de formular-les i comprovar amb una bona observació si es compleixen o no.
És en aquest moment quan presentem les dues propostes d’experimentació:
- Taula 1: Líquids amb líquids, on tenim aigua, oli, taronjada i vinagre.
- Taula 2: Líquids amb sòlids, on tenim aigua, sal, sucre, llenties, pebre negre i vermell, cafè soluble i orenga.
Observem què passa amb les barreges, quins canvis es produeixen, si es poden separar de nou els elements que hem barrejat o no, si desapareixen o es transformen o no… podem colar les barreges per veure si ho podem separar o no… anem fent preguntes al llarg de l’estona d’experimentació lliure. També prenem contacte i manipulem amb les xeringues, les pipetes i el colador.
Després de passar per les dues taules ens reunim de nou per compartir entre els/les companys/es del taller els experiments i conclusions que hem arribat.
Felicitats, petits científics i científiques.



