A l’ambient dels experiments ens convertim en petits científics fent investigacions amb imants i amb aigua.
De la mateixa manera que fan els científics, nosaltres també formularem hipòtesis sobre l’experiment que estem a punt de realitzar, haurem de ser uns grans observadores i finalment, haurem d’extreure unes conclusions sobre el què hem après.
L’ambient està dividit en dues sessions:
1ª sessió: Descobrir els imants.
Es fa una petita conversació sobre el que sabem dels imants: s’enganxen, a quins materials, què passa si els ajuntem entre si… Després proporcionem un imant a cada nen i lliurement poden anar experimentant per tota la classe. Tornem a la rotllana i parlem del que han pogut experimentar i, ja hem après moltes coses! D’aquesta manera, ja hem pogut fer hipòtesis, fer observacions i extreure conclusions. Som uns grans científics!
A continuació, fem cinc propostes de joc on podran anar lliurement:
Joc 1: Materials i objectes molt variats que han de classificar en dues safates: els que són atrets per imants i els que no.
Joc 2: Safates amb ferritja i uns imants amb els que farem que es mogui.
Joc 3: Construccions que simulen l’oceà i han de pescar amb canyes de pescar que tenen metall i imants.
Joc 4: Construccions amb peces magnètiques.
Joc 5: Construccions de vehicles amb peces magnètiques.
2ª sessió: Juguem amb l’aigua.
Dues propostes diferenciades:
Proposta 1: Sura o no sura.
Presentem diferents objectes de diferents materials i entre tots formulem hipòtesis del que creiem que passarà quan els fiquem a dins de l’aigua.
Deixem temps per a experimentar amb els objectes a un recipient amb aigua.
Quan tornem a la rotllana, parlem si hem encertat o no les nostres hipòtesis i els aprenentatges que hem fet: quins objectes suren?, quins no?, de quins materials són?
Proposta 2: Fem màgia. Tensió superficial de l’aigua.
Presentem un plat amb aigua on hi posarem orenga i pebre i observem. Plantejarem què passarà si hi posem una gota de sabó.
Ho provarem, observarem i verbalitzarem què ha passat.




