El curs passat vam treballar el món radiofònic i aquest curs ens endinsem en el món audiovisual, amb activitats com el doblatge de pel·lícules.
Descobrim com funciona la comunicació a través de la veu, el so i la interpretació. Aprenem a expressar emocions, a vocalitzar correctament i a donar vida a personatges només amb la nostra veu. Posar veu a un personatge ens fa reflexionar sobre com una mateixa imatge pot canviar completament segons el to, el ritme o l’emoció amb què parlem. Així, entenem que la veu no només acompanya la imatge, sinó que li dona sentit i profunditat. Seguim amb tècniques de locució, vocalització i expressió vocal, i descobrim com la veu pot transmetre emocions, sentiments i donar personalitat als personatges i cos a allò que es vol dir.
En aquesta activitat, hem posat veu a fragments de les pel·lícules de Harry Potter, intentant sincronitzar-nos amb els personatges originals. Ha estat divertit interpretar diferents papers, canviar el to de veu i treballar en equip. A més de riure molt, hem après la importància de la concentració, la coordinació i la creativitat en el món del doblatge. Al mateix temps que hem après a escoltar activament als companys/es i saber adaptar-se al ritme que demana cada situació, cada escena.





