El passat dia 27 de setembre les classes de 4t A i 4t B vam anar al BSC (Barcelona Supercomputing Center) per tal de visitar un dels computadors més ràpids d’Europa, el “Mare Nostrum”.
Vam poder observar com és un superordinador per dins, i vam aprendre moltes coses sobre la seva capacitat d’emmagatzematge i la realització de càlculs a gran velocitat.
En aquest centre treballen molts científics: astrofísics, metges, enginyers, biomèdics, físics… Dues científiques ens esperaven, tan bon punt vam arribar, per realitzar diverses activitats:
- Introducció al pensament computacional i a la programació robòtica, a partir de jocs vivencials.
- Simulacions: Comprovació d’hipòtesis per crear un ecosistema d’un aquari.
- Anàlisi de dades: Joc per a la creació d’una gràfica de barres, amb peces gegants, a partir d’una estadística sobre una festa d’aniversari.
- Presentació del superordinador “Mare Nostrum 3” (Conté 3456 plaques base)
- Jocs per fer càlculs en sèrie i en paral·lel.
- Experiment sobre la conductivitat.
Ha estat una sortida molt interessant, hem treballat el pensament computacional i hem après moltes coses sobre el funcionament dels ordinadors i sobre la riquesa tecnològica, reconeguda mundialment, que ens ofereix la nostra ciutat, Barcelona.


