El passat dilluns, 27 de maig, es va reunir el consell escolar per darrer cop en aquest curs, si no hi ha cap novetat.
Us oferim aquí un ràpid resum dels temes tractats i sobretot dels acords presos. És evident que una reunió de més de dues hores no es pot reproduir en un article de la Informació Setmanal però heu de tenir confiança en què us expliquem allò que va resultar més destacat sense entrar en detalls.
Restem a la vostra disposició per si us cal més informació de qualsevol punt.
– Calendari i horari del curs 2019-2020
No hi ha cap novetat respecte del curs actual. Les classes començaran el 12 de setembre i finalitzaran el 19 de juny.
Els dies festius de lliure disposició seran el 4 de novembre de 2019 i el 24 de febrer i el 30 d’abril de 2020.
L’entrada progressiva dels nous infants de P3 anirà del 12 al 17 de setembre.
Els dies de jornada única matinal seran el 20 de desembre de 2019 i a partir del 8 de juny de 2021.
– Quota escolar per al curs 2019-2020
L’aprovació de l’import de la quota escolar que han de satisfer totes les famílies de l’escola és una competència del consell. En aquesta ocasió però, el consell escolar se centra en alguns conceptes dels que integren la quota escolar i se sotmet a aprovació que les partides de material fungible, sortides pedagògiques i transport s’incrementin en relació a l’IPC interanual de Catalunya, referenciat al mes d’abril, per tal de no perdre capacitat d’obtenir recursos pedagògics.
Es constata, per part de diferents membres del tots els sectors representats en el consell escolar, que la pujada prevista és insuficient i, per tant, s’insta a que les famílies reunides en assemblea proposin un increment de la dotació major a la presentada.
Se sotmet a votació la proposta amb el resultat de 8 vots favorables, 4 abstencions i un vot en contra. Per tant s’aprova la pujada de mínims presentada, a l’espera de l’assemblea de l’AFA en què es tracti aquest tema.
– Concurs de licitació del servei de menjador
S’informa que estem a l’espera de les indicacions del Consorci per a la publicació al Diari Oficial de la Unió Europea i també al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de l’anunci pel qual es convoca concurs públic de licitació del servei de menjador per al proper curs 2019-2020, ampliable a tres cursos més.
– Reutilització de llibres del curs 2019-2020
El proper curs només hi haurà llibre de text de l’àrea d’anglès a 4t, 5è i 6è, tot i que el de 4t encara no està clar del tot. La quota del programa de reutilització es manté en 5€ per alumne/a.
S’informa també que, per primera vegada, no hi haurà quadernets d’anglès ni de cap altra àrea, per tant ja no caldrà fer la comanda durant l’estiu.
– Comissió de convivència
Iniciem el camí d’elaboració del nou projecte de convivència que tots els centres educatius hem de renovar durant els propers mesos. La comissió encarregada d’aquesta tasca serà la mateixa que la del consell escolar i s’hi afegirà alguna persona representant de l’entitat que gestioni el menjador escolar.
També s’informa a la resta de membres del consell escolar de la reunió d’aquesta comissió en relació a alguns casos d’actituds contràries a la convivència en el centre.
– Participació en programes educatius 2019-2020
El consell escolar aprova per unanimitat la continuïtat en el següents programes educatius dels que formem part des de fa algun temps
- Xarxes per al Canvi
- Escola Nova 21
- Tangram
- Èxit
- Escoles sostenibles
A continuació es tracten els temes que van proposar les representants de les famílies abans de la convocatòria del consell escolar.
– Aires condicionats i calor a les aules: el passat 29 de març va tenir lloc una reunió a la seu del Consorci per parlar sobre les necessitats d’inversions a l’escola. Entre les demandes hi havia l’aplicació de mesures contra la calor a les aules. Com a conseqüència d’aquella reunió ja s’han instal·lat a les finestres de les aules de P4 una mena de vinils que ajuden a aïllar les aules dels efectes de la calor. És un primer pas i seguirem en el tema.
– Lletres de les cançons que canten els nens i nenes: per consens dels assistents no es tracta aquest punt perquè la situació ja s’ha resolt amb l’entitat que gestiona el menjador escolar.
– Demandes relatives als drets d’imatges dels menors: l’escola ja té enllestit un nou document per demanar l’autorització de les famílies amb la finalitat de seguir publicant fotografies i vídeos de les activitats lectives. També es publicaran els criteris que seguirem en quant a la publicació d’imatges als nostres canals: web, Twitter i YouTube.
– Revisió del menú de menjador escolar: l’Agència de Salut Pública de Barcelona va analitzar el menú des nostre servei de menjador del mes de novembre. L’informe que ens van fer arribar era molt positiu i l’única recomanació de millora que ens van fer ja s’ha posat en pràctica.
– Il·luminació de la pista: tot i que es reconeix que l’escola està insistint en el tema dels focus fosos de la pista, encara no s’ha resolt la incidència per part del Consorci. Recentment, però, va venir un tècnic a mirar quina era la situació i això ens fa pensar que la solució està a prop.
Esperem que amb aquest resum tothom pugui fer-se una idea del desenvolupament de la reunió.

