L’Escola Estalella Graells continua donant suport al Voluntariat per la llengua a Vilafranca

El CNL de l’Alt Penedès i el Garraf ha renovat el conveni amb l’Associació de Mares i Pares (AMPA) de l’Escola Pública Dr. Estalella Graells per promoure el Voluntariat per la llengua (VxL). Aquest centre escolar col·labora amb el programa des de fa cinc anys.

El president del Consell del Centre de Normalització Lingüística (CNL) de l’Alt Penedès i el Garraf, Josep Moya, i la directora de l’Escola Pública Dr. Estalella Graells, Mònica Calaf, en representació de l’AMPA, han signat un conveni de col·laboració que inclou diverses actuacions per fomentar l’ús social del català per mitjà del Voluntariat per la llengua.

Promoció del VxL

En els pactes més destacats del conveni, es preveu que l’Escola Estalella Graells col·laborarà a difondre el VxL promovent i facilitant la participació en el programa de les persones vinculades a l’AMPA i organitzant conjuntament amb el CNL activitats de difusió de la llengua i la cultura catalanes (per mitjà del Servei de Català de Vilafranca i l’Alt Penedès).

A més, l’escola posa a disposició de les parelles lingüístiques una dependència del centre com a lloc de trobada.

Cinc anys

L’escola Estalella Graells ha col·laborat en el VxL des de l’any 2013. D’aleshores ençà, el programa s’ha desplegat al centre sobretot a través de l’AMPA. Així, en aquests cinc anys s’hi han format 15 parelles lingüístiques entre pares i mares, fet que ha propiciat que aquests s’integressin més en les activitats dels seus fills a l’escola.

Una altra actuació que ha afavorit aquesta integració ha estat el taller que, dins del projecte Llengua i socialització de les famílies en l’entorn educatiu, s’ha dut a terme durant el curs 2017-2018. Aquests tallers ofereixen la possibilitat de fer un primer aprenentatge del català als pares i mares de l’alumnat nouvingut o d’origen estranger, a fi d’aconseguir la implicació de les famílies en el seguiment acadèmic i educatiu dels fills; la participació en la vida dels centres i de l’entorn escolar, i el reforç de la convivència i la cohesió social. Les sessions van a càrrec de personal del Consorci per a la Normalització Lingüística i se centren en els continguts corresponents al nivell de català inicial i en els relacionats amb l’escolaritat dels fills de les persones participants. S’hi van inscriure 20 alumnes.