JA HEM COMENÇAT EL 2N TRIMESTRE. RECORDEM ELS REQUISITS PER PODER VENIR A L’ESCOLA.

Benvolgudes famílies,

Ja hem començat el 2n trimestre. Us recordem alguns dels requisits per poder venir a l’escola:

1. La família/tutors han de verificar, abans d’anar a l’escola, l’estat de salut del seu fill/ai comprovar que no tingui elevació de la temperatura superior a 37,5oC ni la nova aparició de cap altre símptoma de la taula de símptomes:

Tos

Dificultat per a respirar

Mal de coll*

Refredat nasal*

Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap

Mal de panxa amb vòmits o diarrea  Pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents)

*El mal de coll i el refredat nasal (amb o sense mocs) són molt habituals en infants i només s’haurien de considerar símptomes potencials de COVID-19 quan també hi ha febre o altres manifestacions de la llista. Segons l’estudi COPEDI-CAT realitzat en nombrosos centres d’atenció primària i hospitalària de Catalunya i coordinat per l’hospital Vall d’Hebron, els símptomes més freqüents de la COVID-19 en infants són la febre (59,6%) i la tos (49,4%), seguits de fatiga (40,5%) i dificultat respiratòria (31,5%). La resta són símptomes menys freqüents que poden ser també de sospita d’infecció per coronavirus SARS-CoV-2 segons criteri clínic

1. No es pot anar a l’escola, si l’infant o la persona adulta presenta alguna de les següents situacions:

o Es troba en aïllament perquè ha estat positiu per a la COVID-19.

o Està en espera del resultat d’una PCR o una altra prova de diagnòstic molecular.

o Conviu amb una persona diagnosticada de COVID-19. o Es troba en període de quarantena domiciliària per haver estat identificat/da com a contacte estret d’alguna persona diagnosticada de COVID-19.

1. NOU!!! Si l’infant conviu amb algú que té simptomatologia compatible amb la COVID-19 i està pendent del resultat de la PCR, recomanem prudència i no portar l’infant a l’escola fins a saber-ne el resultat negatiu. Si el resultat és positiu, caldrà que l’infant faci quarantena fins al dia que indiqui SALUT.