Els alumnes de 4t han participat en l’activitat Tinc un tanc de joguina

Aquest diumenge passat i com a cloenda de l’exposició Tinc un tanc de joguina al claustre de Sant Francesc es va fer un taller realitzat per l’escriptor Pere Martí i la il·lustradora Núria Tomàs.

L’activitat consistia en una primera part on Pere Martí llegia i explicava el poema i una segona en què cada infant dibuixava una de les joguines bèl·liques que surten a les il·lustracions. Un cop fets els dibuixos realistes es proposava convertir les joguines en nous elements ben diferents i no violents.

El claustre de Sant Francesc de Vilafranca ha acollit tot el mes de juny l’exposició “Tinc un tanc de joguina”, un projecte d’àlbum il·lustrat realitzat a partir del poema pacifista “Tinc un tanc de joguina” de Pere Martí i il·lustrat per Núria Tomàs.
L’exposició s’emmarcava dins del cicle Paraules al Claustre i + organitzat per la Regidoria de cultura de l’Ajuntament de Vilafranca i en el marc de la celebració del 25è aniversari del programa “Llegir per sentir” de Ràdio Vilafranca, amb la col·laboració de la Biblioteca Torras i Bages, l’Escola Dr. Estalella i Graells, l’Escola Vedruna Sant Elies i la Secció literària de l’Agrícol.
Un dels fets que feia especial l’exposició era el mural que presentava de forma lineal les vint-i-cinc il·lustracions realitzades amb llapis de colors que acompanyen el poema.

En l’exposició hi van participar també els alumnes de quart de Primària de l’Escola Dr. Estalella i Graells i de l’Escola Vedruna Sant Elies de Vilafranca del Penedès, amb els dibuixos que els alumnes van realitzar en un taller impartit pels dos autors del projecte, per provocar una reflexió i un debat intern sobre la presa de consciència que individualment podem prendre decisions i esdevenir agents transformadors de la societat.

Si en voleu veure el reportatge de Penedès TV cliqueu aquí.