EL REPTE D’EDUCAR-NOS, CICLE DE XERRADES D’EDUCACIÓ DEL CONSELL COMARCAL

Benvolgudes famílies, mestres i educadors,

El Consell Comarcal de l’Alt Penedès ens fa arribar una programació de xerrades molt interessants.

Us compartim el seu text i l’enllaç zoom per a que us hi pugueu inscriure si són del vostre interès:

Diu el proverbi africà que “per educar un infant, cal tota una tribu”. Amb aquesta mirada, des del Servei d’Ensenyament del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, en col·laboració amb Eduxarxa, posem en marxa el I Cicle de Xerrades d’Educació, on volem convidar famílies, docents i professionals de l’Educació a reflexionar plegats sobre alguns dels principals reptes educatius que tenim com a societat. Un espai virtual per pensar i repensar-nos, per compartir eines i per fer xarxa. T’apuntes a fer tribu?

Durant el curs 2020-2021, en el context de la crisi sanitària provocada per la covid-19, el format de les xerrades serà telemàtic. Les persones prèviament inscrites a cada xerrada rebran un enllaç Zoom per correu electrònic i un recordatori de la xerrada. La inscripció és gratuïta i oberta a tothom.

Més informació: Servei Comarcal d’Ensenyament – A/e: ensenyament@ccapenedes.cat

CALENDARI DE XERRADES

1. Qüestions d’amor i sexe: com educar en el consentiment i la sexualitat positiva? Com podem educar els nostres fills i filles perquè tinguin unes vivències sexo-afectives respectuoses? Quines eines ens poden ajudar a prevenir, detectar i abordar relacions abusives? Com podem acompanyar-los en la seva sexualitat? En aquesta sessió, intentarem respondre aquestes i altres preguntes, i també facilitar eines perquè famílies, educadors i educadores puguin acompanyar els i les joves en l’establiment de relacions segures i positives.

2. Els espais també eduquen: el nostre pati és un espai d’inclusió o de discriminació? Els patis de les escoles i els instituts poden ser espais de lleure i aprenentatge per a tothom, o bé construir o fomentar relacions desiguals i jeràrquiques. Com ha de ser un pati, des del punt de vista del disseny i l’arquitectura, per facilitar l’equitat de gènere i la sostenibilitat ambiental i social? Com podem repensar els nostres espais perquè siguin inclusius amb totes les diversitats?

3. Ciberassetjament i menors: com podem prevenir, detectar i abordar l’assetjament a la xarxa? Amb quines situacions d’assetjament es poden trobar els menors a la xarxa? Com es produeixen i com les podem evitar? Una sessió per conèixer els principals riscos derivats de l’ús d’Internet i les xarxes socials, en què donarem eines per prevenir i abordar el ciberassetjament i per promoure un ús segur de la xarxa per part dels infants i adolescents.

4. Educar des del treball en xarxa: com teixir aliances educatives en el nostre territori? L’aprenentatge és un procés global que té lloc de manera continuada en el temps i els espais, molt més enllà de les fronteres de l’escola. Connectar els entorns i els agents educatius del territori i adquirir una mirada 360 de l’educació ens pot ajudar a multiplicar les oportunitats educatives de les persones i l’equitat social. Com podem eixamplar els límits de l’escola? Com es construeix un ecosistema educatiu comunitari? Quines aliances podem establir entre els diferents agents del territori per teixir una oferta educativa més completa i equitativa? Tanquem el I Cicle de xerrades pedagògiques convidant tots els agents educatius del territori a reflexionar plegats sobre aquestes qüestions i analitzar experiències d’èxit i casos inspiradors d’altres territoris i municipis de Catalunya.

• Dia i hora: dimarts 30 de novembre de 2021, de 18,30 a 20 h
  • A càrrec de:
  • Adreçada a: docents i professionals de l’Educació, tècnics municipals, tècnics d’entitats socials, culturals i de lleure, associacions de famílies d’alumnes i públic interessat en general
  • Enllaç per inscriure’s a la xerrada: https://zoom.us/webinar/register/WN_tcm0IM34S_elzrxmH5nCYQ