Informació general 1r

El professorat que tindran els vostres fills/es aquests curs és:

Tutores: Antònia Coral de 1r A

Raül Prieto de 1r B

Coordinadora de CI: Mireia Alari

Música: Laura Blasco

Educació Física: Lino Calatayud

Educació Especial i SIEI: Míriam Martos i Auba Fortuny

Llengua Anglesa: Paqui Mars

Ambients: Antònia, Raül, Marta, Mireia, Raquel i Paqui

Vetlladores:  Paqui Polo i Agnès Vallvé

Comunicació família-escola

L’escola transmet la informació a través del web de l’escola i el sistema TPV.

Per part dels tutors i tutores, el principal canal de comunicació és l’agenda. També es pot fer ús del correu electrònic per a informacions puntuals i/o particulars. Es recorda que la resposta dels correus electrònics es realitza en horari lectiu.

També disposem d’un horari d’atenció a les famílies: dijous de 12:30h a 13:30h. Cal demanar cita prèvia a través de l’agenda o del correu electrònic.

Per tal de confirmar que tenim el llistat de les vostres dades actualitzat, envieu un correu amb els vostres mails de contacte al correu de la tutora del vostre fill/a:

1r A: antonia@estalella.cat

1r B: raul@estalella.cat

Agenda

L’agenda té dues funcions bàsiques: una és l’organització personal dels nens i nenes, i l’altra és la de facilitar la comunicació entre mestres i famílies. És bo que l’aneu revisant a diari, ja que és on quedarà registrat:

• Els deures que ha de fer l’alumnat i el dia que s’han d’entregar.
  • Les sortides.
  • Material específic que s’hagi de portar.
  • Les felicitacions i les faltes de comportament, de deures i d’oblit.
  • Altres.

Assignatures

matemàtiques seguim amb Innovamat: farem tres sessions de laboratori de nombres, una de càlcul mental i ciutat (treball individual amb tauleta) i una sessió d’Aventures. A més a més, des de casa seguirem treballant amb les applets per tal de reforçar, consolidar i ampliar els continguts treballats a l’aula.

La llengua catalana la treballem durant tres hores a la setmana. Dues sessions les farem amb tot el grup i la tercera amb mig grup on ens centrarem en l’expressió escrita de diverses tipologies textuals.

La llengua castellana la treballem en gran grup. Dues sessions les farem en gran grup i la tercera per fer escriptura.

Farem dues sessions de llengua anglesa, una en gran grup i una altra amb mig grup.

Reforçarem la lectura per tal de consolidar el procés d’aprenentatge de la llengua.

medi natural i social  treballem sense llibres per tal de cercar un aprenentatge significatiu i proper. Els llibres seran un recurs de consulta. Algunes sortides complementen aquesta àrea, com la de la verema.

Seguim amb el projecte Escolta’m, un projecte proper que pretén establir un diàleg obert i sincer entre l’alumnat i amb la tutora. L’objectiu és conèixer la realitat de l’infant i les seves inquietuds per acompanyar-lo durant el seu procés emocional a l’escola.

També serem acompanyats pels padrins i padrines de lectura de quart.

D’educació física en farem dos dies a la setmana:

• 1r A: dilluns de 10h a 11h i divendres d’11:30h a 12:30.
  • 1r B: dilluns d’11:30h a 12:30 i divendres de 9:00h a 10:00h.

Recordem que cal portar l’equipament adequat (roba i calçat esportiu) i una ampolla d’aigua.

Ambients

Enguany treballarem 6 ambients diferents. Tot l’alumnat passarà pels diferents ambients al llarg de cada trimestre, els quals aniran canviant de propostes.

1 de ciències i plàstica

1 de robòtica

1 de matemàtiques

1 de llengua

1 de construcció

1 de jocs tradicionals

Deures

Cada dilluns, l’alumnat portarà a casa una o més tasques que haurà de realitzar al llarg de la setmana. El següent dilluns, s’entregarà i se li facilitarà una altra tasca diferent. Tanmateix, podran escollir un llibre de lectura que, una vegada llegit, es retornarà a l’aula i es podrà canviar per un altre de diferent.

Recordar que els nens i nenes han de practicar les matemàtiques amb la plataforma d’Innovamat des de casa, per tal de complementar la feina realitzada a l’aula.

Piscina

Farem piscina durant el segon trimestre. L’autobús sortirà puntual a les 9:00h i els nens i les nenes hauran d’estar 10 minuts abans a la parada de l’autobús. Hauran de portar el següent equipament: banyador, gorra, tovallola, xancletes, ulleres (recomanable) i roba interior de recanvi.

Salut

• Si s’han d’administrar medicaments dins l’horari escolar, cal portar la recepta del metge i una autorització (la podeu trobar al web).
  • En cas de qualsevol incidència i/o absència haureu d’avisar a la tutora mitjançant el correu electrònic.
  • Recordeu que si hi ha polls i el vostre fill/a en té, no pot venir a l’escola per vetllar per la salut i la higiene de la comunitat educativa.

Altres informacions

– La roba ha d’anar marcada. Les jaquetes i la bata han de portar una beta per poder-les penjar bé. La bata sortirà divendres i ha de tornar neta dilluns.

– Han de portar cada dia una ampolla petita d’aigua o una cantimplora marcada amb el nom. No pot ser de vidre.

– L’esmorzar ha de ser saludable i ha d’anar en una carmanyola marcada amb el nom, sense paper d’alumini.

– No es poden portar llaminadures, joguines, diners ni tetrabrics a l’escola.

– Es demana molta puntualitat tant a l’entrada dels alumnes com en la seva recollida.

– Recordeu que és molt important tenir els pagaments de material (app TPV) i llibres (AFA) al dia.

– Us animem a consultar la Web de l’escola http://agora.xtec.cat/ceipestalella/ i a escoltar el programa de ràdio que es començarà a emetre a l’octubre. El dial és el 97.9.