P3 P4 P5
Entra al teu nivell

Dimecres 12 de setembre: 1r dia d’escola

Benvolgudes famílies,

Ja estem a punt per començar el curs 2018-19!

Com cada any, els/les alumnes d’infantil entren a l’escola pel carrer de la Font i els de Primària per la porta verda del pati del carrer Puigmoltó.

Recordem que el primer dia els alumnes que feien P3, P4 i P5 al curs passat entraran a les 09:00 pel carrer de la Font i aniran a les seves antigues aules a les 09:00. Les mestres noves els aniran a buscar a les classes on anaven al curs passat i els acompanyaran a les noves aules de P4, P5 i 1r. A partir de la tarda l’alumnat de primer ja utilitzarà la porta verda del pati per entrar i sortir.

A P3 farem una entrada gradual durant tres dies i els/les alumnes vindran només al matí. El primer dia, dimecres 12 de setembre, vindran 13 alumnes de P3 de cada grup classe. Entraran a les 09:30 per la porta del pati del carrer Puigmoltó i marxaran a casa a les 12:30 per la porta del carrer de la Font. L’endemà s’hi afegiran 6 alumnes més i entraran a les 09:00. Divendres ja vindran tots els alumnes de P3 de 09:00 a 12:30.

A la cartellera de l’escola hi ha el llistat de l’alumnat amb els grups A i B i el dia que comencen.

El servei de menjador funcionarà a partir del primer dia per a tot l’alumnat, així com el servei d’acollida del matí a partir de les 07:50. Recordeu que els alumnes de menjador han de portar una bossa amb roba de recanvi marcada amb el nom i un paquet de tovalloletes humides.

Recordeu que no podeu deixar cotxets i patinets dintre de l’edifici.

Desitgem un molt bon curs a tothom!!!

L’escola Estalella

SORTIDA A LA FUNDACIÓ MIRÓ

El passat dia 5 de juny la classe dels Peixos i dels Cargols vàrem anar a visitar la Fundacó Miró. Si voleu veure les fotografies cliqueu damunt de la foto.

LA NEULA ENS HA VINGUT A VISITAR

El passat divendres dia 15 de juny, la Rosa Maria, mestra dels nens i nenes de primer, ens va portar a la classe la Neula perquè estavem fent un projecte sobre els Gats domèstics.

Si voleu veure més fotografíes cliqueu damunt la foto.

CELEBRACIÓ DEL CENTENARI DEL LLIBRE DE CIÈNCIA RECREATIVA DEL DR. ESTALELLA

Aquesta primera setmana de juny hem començat els actes de celebració del centenari del Llibre de Ciència recreativa del Dr. Estalella a l’Escola Estalella.

Durant aquests dies hem organitzat sessions d’experiments científics en que els alumnes més grans han fet experiments per als més petits: l’alumnat de 4t per al de P5, el de 5è per al de 1r, el de 3r per al de P4, el de 4t per al de 2n i el de 6è per als de P3.

Cliqueu a la fotografia i en podreu veure més:

Divendres 8 de juny, vam escoltar el programa especial de Ràdio Estalella realitzat per mestres jubilats i científics. Agraïm molt la col·laboració del Jaume que ha escrit el guió, de la coordinadora d’àudiovisuals, de la Montse, la Núria, el Rafa i la Margarita i també dels científics Toni Resta i Antoni Mestres.

També vam inaugurar el mural commemoratiu dedicat al Dr. Estalella i al seu llibre que hem fet a la paret de davant de consergeria. Donem les gràcies a la Carol Estrany i a l’Eva Sans i també a l’alumnat de dibuix de l’activitat extraescolar que l’han fet possible.

Cliqueu a la fotografia i en podreu veure més:

A les 11.00 vam baixar tots al pati a veure l’Espectacle de l’empresa Creaciència del Dani Jimenez, “Què cal fer per ser un científic?”. Ens ho vam passar pipa! Aquí en teniu un vídeo resum:

I algunes fotografies:

Van sortir molt voluntaris que volien fer de científics. Mireu les fotografies:

I la notícia ha sortit per Penedès Televisió. Mireu al minut 05:00.

La valoració que en fan els grans i els petits de la celebració és molt positiva. Totes les activiats han estat molt interessants i divertides. A l’octubre seguirem amb més actes al voltant del centenari…!

A ballar “Les nits no moren mai” amb els alumnes de 6è!

Cliqueu els següents enllaços per veure la coreografia que ha creat l’alumnat de 6è per aquest diumenge. Esteu a punt per ballar amb ells i elles?
Vídeo 1 (com es fan els passos)

Vídeo 2 (el ball)
Llegeix més»

3a Jornada de Vestim el pati!

Ahir vam fer la 3a jornada de Vestim el pati a l’Estalella. Va ser una jornada molt profitosa de matí i tarda amb dinar de germanor inclòs.

En nom de l’escola agraïm de tot cor la il·lusió de pensar aquest projecte i l’energia i la creativitat per portar-lo a terme de tots aquests pares, mares, mestres i alumnes. Ha estat un desig fet realitat que enriqueix enormement el pati de l’Estalella convertint-lo en un entorn més d’aprenentatge de joc simbòlic, amb les contruccions de fusta, i també de joc de regles, amb els jocs pintats al terra.

Al mateix temps el pati s’està vestint de colors gràcies al teixit de les llanes que envolten el tronc del plataner del sorral i a les pintures del terra, de la columna i de les pissarres a la paret.

Agraïm també la col·laboració de les següents empreses: Uniland, Mecamader, Xilacel, La Serradora de la Granada, Ca la Rosa.

La Comissió de “Vestim el pati” està molt satisfeta de la feina feta i encara té nous projectes per fer realitat.  Els nostres nens i nenes es mereixen un pati ben bonic i ple de possiblitats.

Cliqueu a la fotografia de la caseta i podreu veure com ha quedat tot:

Sortida a l’Illot Gran – 1r

Els nens i nenes de 1r han anat d’excursió a l’Illot Gran de Santa Fe i han fet moltes activitats: una cursa d’orientació, una gimcana, un tastet de l’hort i les gallines; i, per acabar, una gran festa amb música i coreografia. Cliqueu a la imatge per veure les fotografies.