Ambient Científic EI

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.

Aquest any amb la incorporació del material de Innovamat, a l’escola seguim les propostes que ens donen, sempre adaptant-los a les nostres necessitats, al grup i a l’escola.

Al llarg de tots aquests mesos, hem experimentat amb infinitat de materials i hem fet unes descobertes extraordinàries. Algunes de les propostes que se’ls  ha plantejat són:

       Balances i pesos.

       Observació d’elements naturals amb lupes.

       Rampes amb diferents alçades, inclinacions i textures.

       Hem fet experiments amb vinagre, bicarbonat i colorants.

       Experimentació amb els colors.

       Observació i anàlisi de radiografies amb la taula de llum.

       Fem exploracions arqueològiques amagant i trobant elements dins d’un pla quadriculat.

       Observem i experimentem amb les densitats dels líquids.

    

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>