Manifest de Granollers. Ciutats obertes a la pau

Tal dia com avui, 31 de maig, fa 70 anys, Granollers va patir un terrible bombardeig que va quedar gravat per sempre en el record de les persones que el van viure, com també en la memòria de la ciutat.

Són molts els pobles i les ciutats d’arreu del món que han patit atacs sobre la població civil al llarg de la història. Moltes, les persones que avui pateixen les conseqüències de la violència i les guerres, com per exemple, Ucraïna entre d’altres.

Nosaltres, els nens i nenes de l’escola Salvador Espriu, no volem que s’oblidin aquests fets. Expressem el nostre compromís ferm de treball per una cultura de pau i no de violència i guerres.

Ens comprometem a no oblidar aquest fets tràgics per tal que MAI MÉS tornin a produir-se, ni aquí ni enlloc. Les ciutats no poden ser objectius d’atac!

Els pobles i les ciutats que hem patit un bombardeig tenim l’obligació moral de preservar la memòria, de no oblidar i de treballar perquè la paraula i el diàleg esdevinguin el camí per a la resolució dels conflictes.

Per això, convidem les ciutats obertes a la pau, com Granollers, a MANIFESTAR el nostre rebuig a la guerra i a tota mena d’incompliment dels Drets Humans i del Drets dels Pobles.

Ens COMPROMETEM a treballar per la pau. La pau necessita el diàleg i representa un compromís amb la dignitat de les persones i els drets humans. Implica respecte a la diferència i acceptació mútua.

REIVINDIQUEM el paper de les persones, dels pobles i de les ciutats en la construcció de la pau. Volem tenir-hi un paper actiu i ens comprometem a treballar per fer de la nostra escola i de les nostres ciutats espais on destaquin els valors de la convivència, el diàleg, l’educació  i la resolució pacífica dels conflictes.

La guerra i els bombardejos no ens agraden. Són inútils.

Les guerres no s’acabaran si no ens oblidem de la venjança.

Volem que els conflictes no es resolguin amb violència.

Volem canviar les bombes per les paraules, la violència pel diàleg.