VISITA A L’ASSOCIACIÓ CULTURAL BAIXA SEGARRA

 

LA PREHISTÒRIA AMB JOSEP Mª CARRERAS

El dimecres dia 16 de Novembre, els nens i nenes de 5è, vam anar a una sala del castell , on treballen els membres de l’associació cultural Baixa Segarra, perquè en Josep Mª Carreras, històriador i mestre jubilat, ens expliqués coses sobre la prehistòria a Santa Coloma de Queralt.
Ens va ensenyar diferents utensilis d’aquella època, entre ells un bol i una copa feta de ceràmica, era una ceràmica fosca. També ens va mostrar diferents talls de sílex i pedres polides del neolític.
Aleshores ens va mostrar una gerra trencada i una part d’un esquelet, aquest ens va impressionar moltíssim, sobretot quan ens va explicar que era d’ una dona jove i de l’època del Neolític, suposadament tenia 22 anys, ja que tenia una dentadura molt perfecte i blanca. Al seu costat hi van trobar dues pedres treballades i que havien servit per fer armes. I el més curiós d’aquest esquelet és que el van trobar a la Pobla, ben a prop de Santa Coloma!!!!!!!
Finalment li van fer unes preguntes sobre el que els interessava saber, com per exemple: Si hi havia hagut prehistòrics a Santa Coloma, quan anys feia que era historiador, si les nostres contrades havien estat mai cobertes d’aigua….
Al final ens vam fer una foto de grup com a record d’una visita excepcional!.
ENS VA AGRADAR MOLT!!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>