Aules virtuals i Enllaçats per un rotllo de paper de WC

Són dies extraordinaris, sabem que teniu ganes de tornar a l’escola i nosaltres tenim moltes ganes de tornar-vos a veure de nou. Ara però toca quedar-nos a casa i cuidar-nos per poder tornar amb més força. Perquè pugueu continuar treballant us informem que ja tenim actives les aules virtuals dels diferents nivells que us hem preparat amb moltes ganes i i·lusió. I si a algú encara li sobra temps, a l’apartat altres recursos podeu trobar propostes diverses que ens ajudaran a passar aquest dies.

A més, també us volem animar a participar en la iniciativa Enllaçats per un rotllo de paper de WC en què les mestres de l’escola us expliquem quins són els nostres reptes (challenges) per aquest dies. Què hi dieu, us animeu a enviar-vos els vostres vídeos? Els podeu penjar a les xarxes (Twitter o Instragram) etiquetant a l’escola (@ecesaraugust) i posant l’etiqueta #EnllacatsCesarAugust o enviar-los a l’adreça informatica@escolacesaraugust.cat. Vinga, QUIN SERÀ EL VOSTRE REPTE? #joemquedoacasa

Preinscripcions ajornades

Ahir el Departament d’Educació va informar que les preinscripcions han quedat ajornades. Quan tinguem més informació us ho farem saber per aquest mitjà.

Informacions del 16/03/20

Us comuniquem que estem en contacte diàriament amb els Serveis Territorials d’Educació i tota la informació que ens vagi arribant la podreu trobar al web de l’escola. A data d’avui sabem:

  • Fins el dia 27 (inclòs) les escoles romandran tancades. No pot entrar ningú (docents, PAS, famílies i alumnes…).
  • Pel que fa a la preinscripció s’està estudiant com es pot fer de la millor manera possible, quan tinguem resposta us ho farem arribar.
  • Pel que fa als deures, l’alumnat pot anar fent el que els ha indicat la seva tutora o tutor.
  • Si algú està confinat i /o dona positiu, cal que ho comuniqui, tal com ens han indicat, a la direcció de l’escola a través del correu e3005959@xtec.cat per tal de poder-ho comunicar als Serveis Territorials d’Educació per tal de que ho pugui transmetre al Departament d’Educació.

De moment, al ser un període de 14 dies i tractant-se d’una situació excepcional d’emergència sanitària, no es recuperaran aquests dies a final de curs. Sí que ens han dit, que si s’allargués, s’estudiarà què fer.

Tancament de l’escola

El Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura excepcional per contenir el COVID-19, ha pres la decisió de tancar a partir del dia 13 de març i fins al proper dia 27 març, ambdós inclosos, tots els centres educatius del país i, per tant, han quedat suspeses les classes en horari lectiu i les activitats extraescolars.

Seguirem prestant atenció a les instruccions del Departament de Salut i a l’evolució de la situació.

Us recomanem que tingueu oberts canals de comunicació fluids amb el personal del centre educatiu, però és recomanable evitar aquells de tipus presencial. També us recordem que cal que seguiu les indicacions, recomanacions i protocols que estableix el Departament de Salut pel que fa a la prevenció del virus i que podeu consultar a http://canalsalut.gencat.cat/coronavirus

El Departament d’Educació farà arribar a la direcció del centre les indicacions pertinents en relació als dubtes que puguin sorgir.

Us agraïm la vostra comprensió i col·laboració.

Guanyador del I Concurs de fotografia Màgicbú

En Màgicbú ja ha passat per totes les classes del Cèsar August, i li ha agradat molt el viatge. Es quedaria a viure a la classe de P4B, per això creu que la millor fotografia que li han fet és allà.

Gràcies a tothom per participar! I enhorabona a les nenes i els nens de P4B per haver guanyat aquest concurs de fotografia creativa.

Tindreu notícies sobre les noves aventures d’en Màgicbú molt aviat.

“Tarraco Nostra” a 5è

Els dies 4 i 5 de febrer els i les alumnes de cinquè vam dur a terme un projecte conjunt amb el Camp d’Aprenentatge de Tarragona, anomenat “Tàrraco Nostra”. Vam visitar 5 monuments, on realitzàrem exposicions, jocs interactius, proves físiques i vam fer fotografies.

També, en grups més reduïts, vam seguir tres itineraris per la part alta, omplint un dossier i aprenent curiositats sobre les restes dels romans dels carrers propers a la Plaça de la Font.

Visitem la Biblioteca de l’IES Martí i Franquès

El passat dimecres, 12 de febrer a la tarda, les nenes i els nens de 6è van visitar la Biblioteca de l’IES Martí i Franquès. Aquesta va rebre el nom de Montserrat Abelló en honor a l’escriptora i poetessa tarragonina.

Per tal de que es familiaritzessin amb aquest espai de l’institut, van realitzar una activitat d’observació i recerca en grups. I posteriorment a la zona exterior van fer una activitat per fomentar el gust per la lectura de visualització d’alguns dels poemes de la Montserrat Abelló.

A més, i dins el marc de les activitats educatives del Pla d’entorn de Tarragona, les i els alumnes van ser obsequiats amb el carnet de la biblioteca del centre per poder fer-ne ús, i van ser convidats a poder anar sempre que vulguin dins l’horari establert.

Setmana de la fruita: del 12 al 17 de febrer

Aquesta setmana realitzarem la “Setmana de la fruita”, tal i com ja vam fer el mes passat. Aquesta és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya en el marc del Pla de consum de fruita a les escoles.

Un cop al mes ens porten fruita la qual és repartida abans del pati perquè l’alumnat se la mengi per esmorzar. Això implica que no cal que portin esmorzar de casa perquè se’ls hi donarà una peça de fruita.

Aquesta setmana es repartiran les següents peces:

  • Dimecres 12: mandarina
  • Dijous 13: plàtan
  • Divendres 14: pera
  • Dilluns 17: taronja

Micro-projectes als tallers de 6è

Durant les darreres setmanes, al taller “juguem amb les paraules” de 6è, i basant-nos en l’ABP (aprenentatge basat en Projectes), les i els alumnes han realitzat un micro-projecte interdisciplinar on han desenvolupat competències dels àmbits lingüístic, matemàtic, digital, d’autonomia i emprenedoria.

La dinàmica tractava de posar-se en la pell d’un grup de relacions públiques que havia de presentar la millor proposta d’una jornada a un parc d’atraccions. Calia que tinguessin en compte les condicions dels clients i del parc, també la dels horaris dels espectacles.

Va ser una activitat molt enriquidora, ja que van treballar en equip, planificar sobre el plànol i les taules d’horaris, cercar informacions a través d’Internet, i pendre moltes decisions per optimitzar el resultat. Finalment ho van reorganitzar tot, i ho van exposar davant els seus companys.