Redacció de la primera edició del “Cèsar News”

En les darreres setmanes les i els alumnes de 5è han estat treballant en la redacció de notícies relacionades amb els assumptes escolars, a l’àrea de llengua castellana i literatura. Cadascú havia d’escriure alguna informació que hi hagués passat realment, quelcom relacionat amb la secció que els hi havia tocat. Aquí teniu un recull d’algunes de les notícies més rellevants.

 

Els nostres objectes del passat

“Els nostres objectes del passat” és una de les activitats emmarcades dins el projecte “de les coves als castells” que està realitzant l’alumnat de 5è. Ha estat molt interessant veure la gran quantitat d’informació que es pot extreure dels objectes d’èpoques anteriors. Aquestes fonts materials les han portat ells mateixos, i han exposat verbalment davant de les seves companys i dels seus companys, i han explicat les característiques, les utilitas, l’època a la qual pertanyen, de qui era, etc. Estan en procés de convertir-se en grans historiadors.

Inauguració del Projecte: de les Coves als Castells

En el marc del projecte De les Coves als Castells que està iniciant l’alumnat de cinquè ens ha vingut a visitar Marina Lozano, Doctora en Història per la Universitat Rovira i Virgili, que també és mare d’un dels nostres alumnes.

Ens ha explicat algunes coses molt interessants, ens ha portat la rèplica dels cranis amb què s’evidencia l’evolució humana des dels seus inicis, i ens ha encomanat un gran repte: convertir-nos en experts historiadors per explicar els nostres coneixements a l’alumnat de cicle inicial. Serem capaços de fer-ho? Les nostres hipòtesis indiquen que anem per bon camí.

Taller a 6è: l’esport i la discapacitat intel·lectual

El passat divendres 16 d’octubre els alumnes de sisè van gaudir del taller “l’esport i la discapacitat intel.lectual”.
Les activitats vivencials desenvolupades per membres de la fundació Demanoenmano tenien l’objectiu de conèixer i entendre les característiques i capacitats de les persones amb diversitat funcional.
També saber aplicar els mètodes d’actuació efectius en les persones d’aquestes característiques.
Finalment, entre tots van reflexionar sobre la millor manera d’aplicar una metodologia esportiva inclusiva.

Informació sobre les mesures i gestió de la COVID-19

Us adjuntem uns documents importants que cal que us llegiu sobre les mesures i gestió de la COVID-19, així com l’autorització que demà repartirem a l’alumnat perquè l’empleneu, signeu i retorneu a la tutora.

IMPORTANT: Declaracions responsables

El proper dilluns 14 arrenquem un nou curs, com sabreu per tal que l’alumnat pugui accedir al centre és indispensable que feu arribar a les tutores la declaració responsable degudament signada.

Us les adjuntem perquè us les pugueu descarregar i signar, així com els correus de contacte de les diferents tutores.

 

Informacions del retorn a l’escola i Pla d’obertura

Les informacions més rellevants del retorn a l’escola les podeu trobar a la següent presentació:

A continuació també podeu visualitzar el Pla d’obertura, un document més extens que detalla com es durà a terme la reobertura de l’escola marcada per la pandèmia.

Aquest Pla va ser explicat en les diferents reunions de famílies que es van realitzar els passats 7 i 8 de setembre. Podeu veure’n les gravacions al següent enllaç.

Xerrades virtuals d’hàbits saludables

Des del programa “Fer Salut Mola” de l’Ajuntament de Tarragona us conviden a les xerrades del pati de mares i pares tarraconins, un espai divulgatiu on es tracten aspectes importants per als infants amb experts en la matèria. Donada la situació actual es faran de manera virtual.

  • Dimecres 8 de juliol a les 18 hores:  Esport, salut i lleure a la infantessa.
  • Dimecres 15 de juliol a les 18 hores: Com ajudar els infants a expressar emocions.

Adjuntem tota la informació de les xerrades.