Història

El col.legi Cèsar August de Tarragona va ser projectat a finals dels anys 70 com una de les obres públiques incloses en els Pactes de la Moncloa que van signar amb el President Suárez els diferents partits polítics.

Un cop començades les obres i degut a problemes de l’empresa constructora, aquestes van romandre aturades durant uns mesos. Però els pares de la zona oest es van organitzar, van recollir signatures i van fer gestions amb la delegació del Ministeri d’Educació i Ciència fins aconseguir l’acabament del col.legi que es posà en funcionament el curs 1980-81 i les classes en el propi edifici s’iniciaren els primers mesos de l’any 81. Els mestres eren provisionals però l’Associació de Pares ja estava organitzada de bon principi i engegà el menjador escolar i activitats diverses.

Es va donar el nom al centre: “Colegio Público César Augusto” i es varen dissenyar el logotip i el segell. Però el curs 1981-82 es va procedir a canviar-li el nom al català i l’escola va ser anomenada “Escola Catalana”.

Funcionaven poques unitats, més els cursos inferiors, però només un curs per nivell als superiors. L’escola anava creixent en quantitat de mestres i alumnes i en qualitat.

En aquest període, la Generalitat va fer obres de Preescolar P4 i P5 a la planta baixa. A poc a poc s’anaven incorporant mestres definitius i s’anaven consolidant els equips pedagògics. El barri anava creixent i la matrícula anava augmentant fins arribar a les tres línies des de P4 a 8è d’EGB.

A començaments dels anys 90 es van instal·lar al pati dues aules prefabricades de P3. Posteriorment van ser construïdes per la Generalitat les tres aules noves de P3 dins del centre, redistribuint de nou algunes dependències i absorbint les que ocupaven en principi el Centre de Recursos Pedagògics i l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic.

El curs 1997-98, la Generalitat construeix els vestidors nous, demanats durant molts anys ja que s’havia d’utilitzar la caseta d’obres mig acondicionada per aquest fi.

Durant l’estiu de 1999, l’Ajuntament realitza algunes obres de millora llargament sol.licitades, alicatant i pintant l’interior, acondicionant portes i jardineria. Amb aquestes obres i millores, el centre físicament fa molt de goig.

Els equips de mestres estan ben consolidats, els pares col.laboren i participen i l’escola ha anat adquirint bona fama a la ciutat, gaudint de molta demanda.

En aquest últims anys, el centre ha participat, entre d’altres, en el Projecte ORATOR i a partir del curs 2003-04 disposarà d’un Pla estratègic per a impulsar el desenvolupament de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el procés d’aprenentatge.