Inauguració del Projecte: de les Coves als Castells

En el marc del projecte De les Coves als Castells que està iniciant l’alumnat de cinquè ens ha vingut a visitar Marina Lozano, Doctora en Història per la Universitat Rovira i Virgili, que també és mare d’un dels nostres alumnes.

Ens ha explicat algunes coses molt interessants, ens ha portat la rèplica dels cranis amb què s’evidencia l’evolució humana des dels seus inicis, i ens ha encomanat un gran repte: convertir-nos en experts historiadors per explicar els nostres coneixements a l’alumnat de cicle inicial. Serem capaços de fer-ho? Les nostres hipòtesis indiquen que anem per bon camí.

Taller a 6è: l’esport i la discapacitat intel·lectual

El passat divendres 16 d’octubre els alumnes de sisè van gaudir del taller “l’esport i la discapacitat intel.lectual”.
Les activitats vivencials desenvolupades per membres de la fundació Demanoenmano tenien l’objectiu de conèixer i entendre les característiques i capacitats de les persones amb diversitat funcional.
També saber aplicar els mètodes d’actuació efectius en les persones d’aquestes característiques.
Finalment, entre tots van reflexionar sobre la millor manera d’aplicar una metodologia esportiva inclusiva.

Informació sobre les mesures i gestió de la COVID-19

Us adjuntem uns documents importants que cal que us llegiu sobre les mesures i gestió de la COVID-19, així com l’autorització que demà repartirem a l’alumnat perquè l’empleneu, signeu i retorneu a la tutora.

IMPORTANT: Declaracions responsables

El proper dilluns 14 arrenquem un nou curs, com sabreu per tal que l’alumnat pugui accedir al centre és indispensable que feu arribar a les tutores la declaració responsable degudament signada.

Us les adjuntem perquè us les pugueu descarregar i signar, així com els correus de contacte de les diferents tutores.

Informacions del retorn a l’escola i Pla d’obertura

Les informacions més rellevants del retorn a l’escola les podeu trobar a la següent presentació:

A continuació també podeu visualitzar el Pla d’obertura, un document més extens que detalla com es durà a terme la reobertura de l’escola marcada per la pandèmia.

Aquest Pla va ser explicat en les diferents reunions de famílies que es van realitzar els passats 7 i 8 de setembre. Podeu veure’n les gravacions al següent enllaç.

Xerrades virtuals d’hàbits saludables

Des del programa “Fer Salut Mola” de l’Ajuntament de Tarragona us conviden a les xerrades del pati de mares i pares tarraconins, un espai divulgatiu on es tracten aspectes importants per als infants amb experts en la matèria. Donada la situació actual es faran de manera virtual.

• Dimecres 8 de juliol a les 18 hores:  Esport, salut i lleure a la infantessa.
  • Dimecres 15 de juliol a les 18 hores: Com ajudar els infants a expressar emocions.

Adjuntem tota la informació de les xerrades.

Bon estiu!

Arribem al final d’un curs atípic amb moltes ganes de retrobar-nos el proper setembre amb molta il·lusió! La comunitat educativa de l’escola Cèsar August us desitja un molt bon estiu!

Aprofitem per enllaçar-vos les orientacions d’estiu que ha preparat cada nivell i les llistes de material i llibres pel proper curs:

Finalistes dels mSchools Student Awards

PER FI HA ARRIBAT EL DIA! Som finalistes de la 7a edició dels mSchools Student Awards amb el projecte “Tarraco nostra” que l’alumnat de 5è ha realitzat amb el Camp d’aprenentatge de Tarragona.

Avui participarem en la celebració d’entrega de premis que compartirem amb més de 20 escoles finalistes d’arreu de Catalunya. Ens podeu acompanyar en la retransmissió en directe a les 16h en aquest canal de YouTube. No us ho perdeu!

Pla d’obertura

El proper dilluns 1 de juny tornem a obrir l’escola per dur-hi diferents activitats. Si bé l’activitat principal se seguirà realitzant de forma telemàtica us detallem el Pla d’obertura en què podreu veure tot el que es farà i quines mesures es prendran.

Eines útils per a la preinscripció: oferta de places i IDALU

Hem identificat diferents dubtes comuns de les famílies que han de fer la preinscripció del seu fill/a. Us adjuntem dues eines que us poden ser d’utilitat en funció de l’etapa a la què hagueu de preinscriure el vostre fill/a:

• Etapa infantil i primària: per a les famílies que demanen saber l’oferta de places per a la nostra escola. Podeu trobar la nostra oferta de places i la de la resta d’escoles al següent enllaç.
  • Etapa secundària: per a les famílies que no recorden o han perdut l’IDALU (número d’identificació de l’alumnat) que necessiten per a la preinscripció a l’institut el poden consultar aquí.

Criteris d’avaluació

L’avaluació permet comprovar el grau d’assoliment de les competències i, a més, ajuda l’alumne/a i el/la mestre/a a millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge.

Les tasques proposades durant aquest període suposen un valor afegit a l’avaluació de l’alumne/a i en cap cas una penalització. En aquest sentit no han de suposar una angoixa per a l’alumnat i les famílies afegida a la situació actual.

Us informem que ja podeu consultar a les diferents aules virtuals els criteris d’avaluació que s’utilitzaran per valorar les propostes que anem preparant cada setmana durant el confinament.