Guanyador del I Concurs de fotografia Màgicbú

En Màgicbú ja ha passat per totes les classes del Cèsar August, i li ha agradat molt el viatge. Es quedaria a viure a la classe de P4B, per això creu que la millor fotografia que li han fet és allà.

Gràcies a tothom per participar! I enhorabona a les nenes i els nens de P4B per haver guanyat aquest concurs de fotografia creativa.

Tindreu notícies sobre les noves aventures d’en Màgicbú molt aviat.

“Tarraco Nostra” a 5è

Els dies 4 i 5 de febrer els i les alumnes de cinquè vam dur a terme un projecte conjunt amb el Camp d’Aprenentatge de Tarragona, anomenat “Tàrraco Nostra”. Vam visitar 5 monuments, on realitzàrem exposicions, jocs interactius, proves físiques i vam fer fotografies.

També, en grups més reduïts, vam seguir tres itineraris per la part alta, omplint un dossier i aprenent curiositats sobre les restes dels romans dels carrers propers a la Plaça de la Font.

Visitem la Biblioteca de l’IES Martí i Franquès

El passat dimecres, 12 de febrer a la tarda, les nenes i els nens de 6è van visitar la Biblioteca de l’IES Martí i Franquès. Aquesta va rebre el nom de Montserrat Abelló en honor a l’escriptora i poetessa tarragonina.

Per tal de que es familiaritzessin amb aquest espai de l’institut, van realitzar una activitat d’observació i recerca en grups. I posteriorment a la zona exterior van fer una activitat per fomentar el gust per la lectura de visualització d’alguns dels poemes de la Montserrat Abelló.

A més, i dins el marc de les activitats educatives del Pla d’entorn de Tarragona, les i els alumnes van ser obsequiats amb el carnet de la biblioteca del centre per poder fer-ne ús, i van ser convidats a poder anar sempre que vulguin dins l’horari establert.

Setmana de la fruita: del 12 al 17 de febrer

Aquesta setmana realitzarem la “Setmana de la fruita”, tal i com ja vam fer el mes passat. Aquesta és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya en el marc del Pla de consum de fruita a les escoles.

Un cop al mes ens porten fruita la qual és repartida abans del pati perquè l’alumnat se la mengi per esmorzar. Això implica que no cal que portin esmorzar de casa perquè se’ls hi donarà una peça de fruita.

Aquesta setmana es repartiran les següents peces:

  • Dimecres 12: mandarina
  • Dijous 13: plàtan
  • Divendres 14: pera
  • Dilluns 17: taronja

Micro-projectes als tallers de 6è

Durant les darreres setmanes, al taller “juguem amb les paraules” de 6è, i basant-nos en l’ABP (aprenentatge basat en Projectes), les i els alumnes han realitzat un micro-projecte interdisciplinar on han desenvolupat competències dels àmbits lingüístic, matemàtic, digital, d’autonomia i emprenedoria.

La dinàmica tractava de posar-se en la pell d’un grup de relacions públiques que havia de presentar la millor proposta d’una jornada a un parc d’atraccions. Calia que tinguessin en compte les condicions dels clients i del parc, també la dels horaris dels espectacles.

Va ser una activitat molt enriquidora, ja que van treballar en equip, planificar sobre el plànol i les taules d’horaris, cercar informacions a través d’Internet, i pendre moltes decisions per optimitzar el resultat. Finalment ho van reorganitzar tot, i ho van exposar davant els seus companys.

ONCE upon a time (la mirada de tod@s)

Les nenes i els nens de 6è han presentat els seus treballs al 36è Concurs de la ONCE, que en aquesta edició es titula ONCE upon a time (la  mirada de tod@s).

Han estat elaborant unes banderes on havien de plasmar la seva mirada sobre la inclusió de les persones amb algun tipus de discapacitat, en especial els i les persones cegues. Han fet una breu descripció de la bandera i de què volien transmetre amb ella. I han enregistrat una àudio-descripció per a que tothom pugui imaginar com és en cas de no poder veure-la.

Ha estat una feina molt enriquidora, i ha servit per ampliar la seva visió sobre el món que els envolta. Els seus lemes han estat: “tu ets els meus ulls”, “tots podem fer el món millor”, i “no fa falta ulls per veure”.

Sortida/Taller “Naturgy”

Les i els alumnes de cicle superior, durant la setmana passada, van anar a viure una experiència d’aprenentatge molt interessant. Es van posar en la pell d’un grup d’exploradors espacials, i van viure en primera persona un vol a l’espai exterior.

La comandant de la nau, amb l’ajuda d’un petit robot que anava projectant imatges il·lustratives, va anar explicant què volia dir tot allò que estaven veient per les finestres, i van poder observar els efectes de la contaminació global del nostre planeta.

Van descobrir que hi ha una solució per frenar els efectes del canvi climàtic, i van aprendre què és l’economia circular, els gasos ecològics, i molts altres conceptes que ens ajudaràn a reduïr la contaminació a nivells molt baixos.

Finalment, van veure una maqueta d’una ciutat sostenible, i van aprendre moltes estratègies per esdevenir uns ciutadans poc contaminants.

Esperit olímpic: ens movem per la pau

L’escola commemora cada 30 de gener, el Dia de la Pau i la no violència, cada any sota un lema diferent. Aquest curs versarà sobre l’esperit olímpic, ja que es pot relacionar amb el projecte general d’escola: Viu la màgia del Japó i les Olimpíades internes que celebrarem l’últim trimestre de curs.

En aquesta celebració i en les activitats previstes a l’aula es volen treballar aspectes com: concòrdia, tolerància, solidaritat, respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

També es treballen i estan inclosos en les accions diàries dels infants, els  tres valors olímpics:

  • L’excelència (donant el millor d’un mateix posant èmfasi en l’esforç).
  • L’amistat (fomentant els lligams i l’entesa mútua entre les persones, fomentant l’esperit d’equip, l’alegria i l’optimisme, fomentant amistats malgrat les diferències de gènere, racials , religioses…).
  • El respecte a un mateix i al propi cos, als altres, a les normes i al medi ambient.

Al mateix temps, es parlarà del TANABATA, festivitat japonesa que consisteix en escriure desitjos i/o poemes en tires de paper que es pengen en llocs diversos. En el nostre centre, s’enganxaran en unes anelles olímpiques que haurà al vestíbul. Si vosaltres també hi voleu participar, podeu penjar el vostre desig en el cercle negre.

Esperem que el conjunt d’aquestes accions serveixin per fer sentir als/ a les nostres alumnes, l’esperit olímpic i siguin capaços d’arribar a un desenvolupament equilibrat i harmoniós del seu cos, la seva ment i la seva relació en societat.

5è visita el Nàstic!

El passat divendres dia 17 de gener, els alumnes de cinquè van visitar el club Gimnàstic de Tarragona.

Ens va rebre Rubén, líder del Nàstic Genuine, que ens va fer cinc cèntims sobre la història del club i els valors que representa el Nàstic Geniune.

A continuació, els i les alumnes van realitzar una sessió d’educació física a les instal·lacions del Nàstic.

A més a més, van poder gaudir de veure com els jugadors de futbol feien un entrenament, així com vantenir l’oportunitat de coneixe’ls, obtenir autògrafs i una fotografia de tots plegats.

Per acabar, els nois i noies van realitzar una roda de premsa on van entrevistar a Juan Rodríguez i Javi Márquez.

La jornada va ser una experiència emotiva i inoblidable pels nostres alumnes.

Bones festes!

La comunitat educativa us desitja unes bones festes!

Aprofitem per informar-vos que a l’apartat de fotografies ja podeu trobar els vídeos del Festival de Nadal d’educació infantil, així com les fotografies i vídeos de la visita dels patges a l’escola!

Recordeu que ens tornem a trobar el proper dimecres 8 de gener! Bones vacances!