Trets d’identitat

• Formació integral de l’alumne.
  • Pluralisme ideològic i valors democràtics.
  • Gestió institucional participativa (Consell Escolar, Claustre, AMPA,…).
  • Coeducació.
  • Integració.
  • Innovació pedagògica.
  • Formació Permanent del Professorat.
  • Assoliment d’aprenentatges significatius.
  • Inserció dels alumnes en l’entorn social en el que viuen.
  • Foment d’una actitud curiosa, crítica i investigadora.
  • Actituds de col.laboració, respecte, solidaritat i tolerància.
  • Respecte als diferents ritmes evolutius i a les capacitatats intel·lectuals.

Com a línies generals d’escola, ens podem definir com a escola DEMOCRÀTICA, LLIURE, PARTIDÀRIA DE LA INTEGRACIÓ, CATALANA I DE QUALITAT. En aquesta escola tenen cabuda totes les ideologíes, races, …

1. DEMOCRÀTICA: escola on les decisions es prenguin després de deliberacions. On les decisions es prenguin per consens.
  2. LLIURE: on la llibertat permeti aprendre i ensenyar: llibertat de paraula, idees, religió.
  3. PARTICIPATIVA: on la participació sigui l’objectiu principal de tots els estaments que treballem per l’escola. Fer una escola participativa, canalitzant bé aquesta participació. Escola inserida a l’entorn, coneixedora de la seva realitat, de les seves tradicions. Participativa en les expressions populars del poble.
    AMB LA INTEGRACIÓ: apostem per integrar tot aquells nens i nenes que puguin ésser integrats dins una escola ordinària.
  4. CATALANA: una escola que integri la cultura catalana, la cultura popular, coneixedora de la seva història i dels seus fets.
  5. DE QUALITAT: que sigui a l’avantguarda dels moviments pedagògics i de les noves idees en educació. Que hi hagi una veritable autoexigència de fer una escola competent i adaptada a la realitat social on ens movem.
  6. SOLIDÀRIA I RESPECTUOSA AMB EL MEDI AMBIENT