Els nostres reptes del dia mundial de l’activitat física

La setmana de les Jornades Culturals va coincidir amb la setmana en què es celebrava el Dia Mundial de l’Activitat Física i a l’escola vam participar en dos resptes. El primer ens ho vam proposar del de l’Àrea d’Esport Escolar del Consell Català de l’Esport:

Quantes vegades podeu passar el cèrcol pel cos entre tots els nois/es del centre?

En grups d’aproximadament 8 persones, agafats per les mans formant una rotllana, els alumnes havien de passar un cèrcol entre tots els components del grup sense desfer-se de les mans. Alguns grups ho van fer amb 2 cèrcols alhora.

Els nens i nenes contàvem quantes vegades havia passat el cèrcol pel seu cos. L’activitat es va realitzar durant el pati del dia 3 d’abril i en alguna de les sessions d’educació física de primària.

Tothom apuntava aquestes dades i vam fer comptes per saber la totalitat de punts. Vam aconseguir 1.631 punts fent el repte proposat a les escoles del Pla català de l’Esport Escolar.

El segon repte ho vam fer a la Gimcana de les Jornades Culturals, menys els de 6è que com que a la gimcana fan d’ajudants ho van fer a una sessió d’EF. Consistia en fer suficients cistelles entre tots els alumnes de l’escola (de P3 a 6è) per arribar a diferents alçades (Catedral i Pirulí). Cada 4 cistelles s’aixecava 1 metre d’alçada , ja que cada pilota de bàsquet fa aproximadament 24 cm. Cada alumne que encertava una cistella enganxava 1 gomet (que li donava l’ajudant de 6è) al mural de la catedral.

repterepte 4 pilotes

Va anar molt i molt bé, ja que van fer 288 metres totals (1152 cistelles) i per tant vam poder assolir no solament alçada més alta, sinó la suma de totes les proposades.