A P4 HEM PARTICIPAT A LA FIRA DE LA CIÈNCIA!

BON DIA FAMÍLIES DE P4!

Aquesta setmana els nens i nenes de P4 hem participat a la FIRA DE LA CIÈNCIA, organitzat per l’ajuntament de Girona i la UDG. I com ells diuen… PETITS GRANS CIENTÍFICS I CIENTÍFIQUES, des de l’escola ens vàrem engrescar i ens hi vàrem apuntar.

Els alumnes de la UDG van plantejar diferents tallers i ens va tocar:

• Classe de les llimones: I TU, CREUS QUE TOT PESA IGUAL?
  • Classe de les mandarines: QUINA TERRA ÉS LA MILLOR PER FER UN CASTELL I QUE S’AGUANTI?

Aquest anys, per tema COVID, els estudiants no han pogut venir a l’escola i portar a terme ells mateixos els tallers, així que ens ho van donar molt ben explicat perquè ho poguéssim fer nosaltres mateixes. Així que amb l’ajuda de la Bruna, vàrem aprofitar una sessió de ciències per portar-ho a la pràctica.

A continuació us expliquem una mica el taller de cada grup i podeu mirar les fotos, com de bé ens ho vam passar i el que vam aprendre.

Classe de les llimones: I TU, CREUS QUE TOT PESA IGUAL?

El nostre experiment constava de diferents parts, i vam gaudir molt de totes. Per comprovar si tot pesa igual, vam posar diferents objectes dins un paracaigudes casolans, tot observant com queien ràpid o lentament i vam fer hipòtesis. Pesa més una bala, quan cau, o una ploma? També ho vam poder comprovar pesant altres materials amb balances, observant que, per exemple, cinc bales (caniques) pesen més que les ceres de colors, o que aquestes bales poden pesar igual que unes quantes pedres. A més a més, ens vam pesar nosaltres i vam veure que uns nens/es pesen més que d’altres, i vam fer-ne comparacions. Va ser molt interessant, i aquest últim el podem relacionar amb el projecte que fa temps que duem a terme: EL COS HUMÀ.

FEU CLIC PER MIRAR LES FOTOS!

Els nostre experiment tractava de recollir diferents terres; sorra de platja, sorra d’adob, sorra del sorral i grava. A partir de conèixer i distingir les diferents terres, ens vàrem posar a manipular i experimentar amb les pròpies mans, que això ens agrada molt! I després vàrem començar a mirar si totes les terres són bones per fer un castell. I si necessitem més o menys aigua perquè s’aguanti. Ens va agradar molt fer aquest taller! Ah, i no totes les terres van bé per poder fer un BON CASTELL!

MIREU, MIREU LES FOTOS!

Gràcies per la iniciativa i esperem que un altre any puguin ser els propis alumnes que vinguin a fer els tallers!