4t.- Taller de poesia

Els nens i nenes de 4t hem anat a la biblioteca Ernest Lluch a fer un taller de poesia. La Júlia ens tenia preparada una recepta de cuina ben original per fer poesia. I és que per fer una bona poesia cal posar dins una olla: una mirada poètica, música, ritme i rima i una mica de pols de l’emoció i de la imaginació. Cal posar-ho a foc lent i remenar-ho de tant en tant amb un cullerot perquè no es cremi.

La Júlia ens ha fet adonar que hi ha poesia per a gairebé tot: en cançons de carrer per saber qui toca parar i per comptar, en jocs de palmes, en endevinalles, embarbussaments, en cal·ligrames i fins i tot a les cançons. A més, hi ha poemes de temes ben diversos: poemes que parlen només de colors, de parts del cos, de bestioles i altres animals, de contraris, de paraulotes, etc.

Tot seguit hem pogut llegir poemes i comentar-los una mica. I per acabar, ens ha posat el rap “Verdura i peix” del grup català Xiula on la poesia hi és ben present. Vam ballar i tot!!

Va ser un taller molt original i interessant. Intentarem aplicar aquesta recepta de cuina a la classe. A veure com ens en sortim!!!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>