Educació física inici de curs cicle superior

Durant aquest curs 2021-2022 els nens i nenes de Cicle Superior faran Educació Física 1 Matí a la setmana.

Recomanacions Educació Física

Calendaris

  • 5èr A (tutora: Àngels): dimarts
  • 5è B (tutora: Sara): dilluns
  • 6è A (tutora Pepi): dijous
  • 6è B (tutor: Dani): divendres

 

 

 

Aquest dia haurien de portar:

      • CANTIMPLORA o ampolla d’aigua AMB EL NOM.deporte - Red Joven Coslada
      • El xandall d’escola o roba esportiva (si fa calor, sempre samarreta de màniga curta a sota).
      • Calçat esportiu (que agafi bé el peu i amb MITJONS).
      • Cabells recollits sense gomes voluminoses (els/les que tenen cabells llargs).
      • Sense arracades o collarets que pengin, polseres, anells, …
      • EL XANDALL MARCAT NOM I COGNOM.
      • MOCADOR a la butxaca.
      • Si porten ulleres, millor agafades amb una goma elàstica. 

 

Molt important:

  • Problemes de salut relacionats amb l’esport: Qualsevol motiu que impedeixi que l’alumne pugui fer la classe o necessiti alguna adaptació (asma, lesió o altres…) cal comunicar-lo a l’especialista mitjançant l’agenda o @. A més:
    • Lesió: Cal que la família informi dels dies en què no pot fer educació física (temps estimat) i tipus de lesió. Informarà també una vagada pugui tornar a fer les classes.
    • Asma amb necessitat d’inhalador: l’informe del metge amb la dosificació, a més de l’autorització de la família. 

 

  1. Covid-19.
    • Seguirem en tot moment  les recomanacions de Sanitat i el Departament d’Educació
    • Aquest curs, tal i com va passar el curs passat, l’educació física s’ha de fer a l’exterior, per tant, en cas de pluja o previsió de pluja cal que portin sempre paraigües per poder anar a la pista coberta sense mullar-se gaire.
    • NOVETAT: l’educació física es pot fer sense mascareta (amb la normativa de Sanitat ara vigent que pot anar variant durant el curs). Durant aquesta primera setmana portarem la mascareta, ja que:
      • Hem de treballar les normes i ensenyar als alumnes la manera d’endreçar-la
      • Els desplaçaments per l’escola s’han de fer amb mascareta.

A partir de la setmana vinent, els alumnes se la podran treure a la pista (si volen), endreçant-la de la manera que els hi hàgim ensenyat. Aquesta setmana farem activitats de presentació i baixa intensitat.

Es treballarà per a que els/les vostres fills/es, al llarg del cicle vagin aprenent a:

  1. Ajustar els moviments corporals a diferents canvis de les condicions d’una activitat utilitzant les nocions topològiques bàsiques.
  2. Desenvolupar conductes actives per incrementar la condició física, ajustant la pròpia actuació a les pròpies possibilitats i limitacions corporals.
  3. Desplaçar-se, saltar, girar, llançar, rebre i manejar objectes de forma coordinada adaptant-se a diferents entorns i situacions de joc.
  4. Identificar algunes de les relacions que s’estableixen entre la correcta i habitual pràctica d’exercici físic i millora de la salut.
  5. Construir composicions col·lectives en interacció amb els companys i companyes, utilitzant els recursos expressius del cos i partint d’estímuls musicals, plàstics o verbals.
  6. Comunicar-se i representar personatges i situacions complexos utilitzant els recursos expressius del cos. 
  7. Participar i gaudir dels jocs i les activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes mostrant capacitat de modificar-les i crear-ne de noves.
  8. Actuar d’acord amb valors com l’esforç personal i la cooperació en els jocs col·lectius i les practiques d’activitats físiques mostrant-se respectuós amb les normes i els companys.
  9. Opinar de forma crítica en relació amb situacions sorgides en la pràctica de l’activitat física.

 

Atentament,

Lidia Panareda (5è)

Jordi Pibernat (6è)

Mestres d’EF de cicle superior.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>