VOLS SABER MÉS SOBRE LES NOSTRES PECES EXPOSADES AL MUSEU DE GRANOLLERS?

Una vegada més el projecte Art i Escola ens facilita i potencia l’art contemporani i el treball dels llenguatges artístics i ens permet un procés de creació amb tot el que això implica, cocreant i posant en valor les idees dels mateixos infants. 

El projecte és prou obert com perquè cada centre derivi cap a la concreció artística que consideri o que la mateixa incertesa dels processos creatius generi. En el nostre cas hi va haver un clar punt d’inflexió que va ser la descoberta del nostre entorn proper a partir d’un caminar com a pràctica artística i estètica. Un entorn proper que tots i totes coneixem però que vam haver de revisitar d’una altra manera. 

L’artista Richard Long deia “El meu art es materialitza caminant” i això és el que vam fer: vam trepitjar paisatge per començar a arrelar-nos a ell. Vam sentir i vam atrapar allò que ens envolta i ens fa únics. Va ser un caminar contemplatiu i reflexiu on el paisatge feia camí i el camí construïa paisatge. Vam desarrelar-nos per tornar a fer-ho. Vam desteixir per tornar a teixir. I vam generar noves lectures del paisatge desteixin les nostres arrels per teixir-ne de noves iniciant un camí cap a l’art conceptual. 

De tot el que vam caminar a través de les paraules, els sons, els dibuixos, la recollida d’elements i el mapa ens vam organitzar en 4 grups de treball per crear una peça col·lectiva a partir de les idees individuals. Un grup es va interessar pel tema pedres i altres elements recollits. És per això que vam conceptualitzar la pedra com a tresor i joia del nostre origen i el nostre passat i la vam col·locar dins de caixetes de joieria. Pel que fa als altres elements recollits vam teixir-los amb la idea de lligar-nos a les arrels del paisatge. Una mena de cartografia de memòria objectual.

Un altre gran grup estava interessat amb el tema paraules i la cartografia. Van encetar un discurs filosòfic amb l’artista al voltant de la preocupació que tenen per comprendre l’abast del desenvolupament del llenguatge i com i per què això ens diferencia d’altres animals… és com una cosa que se’ls escapa de l’enteniment, perquè té a veure amb un coneixement que va més enllà del seu món immediat, i els connecta forçosament amb un coneixement col·lectiu. És per això que van decidir inventar-se ells mateixos els noms del recorregut del paisatge generant una nova convenció del territori així com la creació de noves espècies vegetals. Ens vam convertir en una mena de demïurgs. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>