On som

El centre està ubicat a la part alta del poble de Corró d’Avall, poble que pertany al municipi de Les Franqueses del Vallès, a la comarca del Vallès Oriental. Aquest és un municipi format per 4 pobles històrics amb identitat pròpia (Corró d’Amunt, Corró d’Avall, Llerona, Marata) i el barri de Bellavista. Té una extensió de 30 Km2 i llinda amb els muncipis deGranollers (capital de comarca), Canovelles, Cànoves i La Garriga. El municipi (amb més de 19.000 habitants) gaudeix de centres educatius consolidats, però donat l’elevat creixement demogràfic dels últims anys, el Departament d’Ensenyament va crear escoles noves per atendre la demanda d’escolarització.

La situació geogràfica de l’escola cal dir que és privilegiada, ja que està construïda a dalt d’un turonet, al llindar entre la zona urbanitzada i la zona rural, cosa que permet accedir amb molta facilitat a diferents tipus d’entorns.

Entenem l’espai com un element educador que facilita que es puguin donar situacions diverses d’aprenentatge i de relacions, fomentant un ambient relaxat i acollidor. És per això que dissenyem els espais per tal que se’n pugui fer un ús polivalent, amb mobiliari versàtil que pugui oferir diverses possibilitats i que doni resposta a les necessitats dels infants.

Un espai educador de primer ordre són els espais exteriors, els patis de l’escola, que estan pensats com a espais d’aprenentatge, de jocs, de recerca…Per això s’ha prioritzat dotar-los i organitzar-los seguint els mateixos criteris utilitzats en els espais interiors. De la mateixa manera donem importància a tots els materials que complementen els espais. Aquests han de ser materials nobles (sempre que sigui possible) i de colors neutres, que potenciïn la creativitat dels infants, seguint una estètica pròpia per tal de contribuir en educar la mirada dels infants. Aquest tret identificatiu de l’escola també es veu reflectit en el material didàctic que s’ofereix.