ELS PRIMERS DIES DE 6è A

Hola caminaires,

Els primers dies a l’escola van ser molt emotius i emocionants ja que és el nostre últim curs a l’escola Camins. Per retrobar-nos, la nostra mestra Anna, ens va llegir un llibre titulat “La joia interior”. Gràcies a aquest llibre vam aprendre a ser tal i com som. Després de llegir aquest conte vam estar conversant per triar una frase significativa pel grup. Vam fer una activitat que era fer una estrella de papiroflexia que representa la nostra joia, per quan estem enfadats o en moments difícils poder mirar-la i relaxar-nos. Perquè tothom tingui la seva estrella original, vam fer servir diferents tutorials per fer-la.

Canviant de tema, també vam estar organitzant la classe ja que havíem vingut de l’estiu i tot estava una mica desendreçat.

A anglès vam estat parlant sobre un projecte anomenat Etwinning, on ens comuniquem amb altres països: Eslovàquia, Itàlia i Grècia. Així millorarem amb la gramàtica i el vocabulari.

A més a més, a l’àrea de Llengua Catalana durant aquests dies vam estat fent les proves inicials d’expressió escrita, comprensió lectora i comprensió oral.

Una de les tasques que hem fet els primers dies, i des de l’expressió escrita, ha estat escriure sobre com et veus tu i com et veuen els altres. Per acabar, vam estar fent un treball diari de la ortografia amb la nostra llibreta d’apunts.

Aquests primers dies vam treballar vàries assignatures, com per exemple educació física, projecte, però aquí anem a destacar una: Eines matemàtiques.

Tot va començar a partir de la tria del llibre de lectura en veu alta. Amb legos, cadascú va votar pel llibre que preferia. A partir dels resultats, vam calcular les fraccions i els percentatges de les votacions. Però no tothom sabia com calcular-ho, llavors amb l’Anna vam aprendre estratègies sobre les fraccions i el percentatge.

A l’espai de projecte és on abordarem els diferents temes que ens interessa investigar o descobrir.

El curs passat vam començar el projecte sobre els refugiats de les guerres actuals. El nostre objectiu és fer un informatiu on explicar tot el que hem descobert.

Paral·lelament, estem fent un projecte sobre les Comunitats Autònomes.

A música, la Núria Marín (la nostra mestra de música d’aquest curs) ens ha començat a enseyar a afinar l’ukelele. També hem après a tocar una cançó nova que es titula “CUCUT”.

A Art hem fet l’identificador del penjador. L’estil és d’un artista que es diu Julia Malkova i la tècnica és “digital collage”. Vam posar una imatge de quan erem petits i a sobre una foto actual i n’enganxàvem una a sobre l’altre per representar la nostra essència. Després haviem d’arrencar un tros de la imatge. Quan vam acabar de fer-ho quedaria la d’ara per sobre i la de quan erem petits a sota, que representa la nostra joia interior.

Cada dia, quan comencem la sessió d’art, el Marco (el nostre professor d’art) ens posa una obra d’art a la P.D.I i la degustem. Degustar consisteix en opinar coses sobre l’obra des del discurs plàstic, el camí conceptual i el camí sensorial i emocional.

Per acabar hem creat un portfolio. Un porfolio és una capsa de cartró on guardem els nostres treballs i feines. Per posar el nostre nom vam utilitzar els poscas i unes plantillas per que quedi millor.

I això ha sigut el que em fet a l’àmbit artístic.

En aquest apartat us explicarem activitats més enllà de les especialitats i les activitats que fem a l’aula.

Una cosa que volem destacar són les vacunes. El passat 13 d’octubre ens van vacunar del Papiloma i de l’Hepatitis. Hi ha gent que li va fer efecte, però després d’uns dies ja estem bé i amb ganes de treballar!!

Anteriorment, amb el Marco, vam anar a visitar l’exposició “NOSALTRES” de l’Inna Fernandez, la Lef i el Ferran Vidal. A l’exposició hi trobem escultures de l’Inna, un quadre doble d’una noia nua del Ferran, quadres amb pintura de la Lef.

COSES NOVES D’AQUEST ANY:

En primer lloc ha canviat l’organització del currículum escolar, per exemple els noms d’algunes especialitats, el que hem d’aprendre i com ho hem d’aprendre.

A més a més ha canviat l’organització horària, ara tots entrem a les 9:00 i tots sortim a les 16:30. El tema pati també el fem tots junts.

Per últim, ha canviat la planificació de l’aula, ara ens planifiquem a l’agenda. Tenim una llibreta d’apunts on també escrivim aprenentatges d’activitats i propostes.

Alumnes de 6è A