Seguim sumant aprenentatges

A les classes d’Infantil, els infants han estat immersos en la descoberta artística de Joan Miró. La classe dels Carrers d’I5 ha treballat en parelles per crear escultures inspirades en les característiques de l’obra de l’artista, utilitzant materials com fang, filferro i pintura per recrear elements abstractes i colorits propis del seu estil. Per la seva banda, la classe dels Parcs d’I3 ha realitzat un tapís cooperatiu amb cordes, col·locant-lo a la tanca del pati, inspirant-se en el tapís que van veure a la Fundació Joan Miró. La classe d’I4, les Masies, també ha fet un tapís per aprendre la tècnica de teixir inspirant-se en Miró.

A més, els Parcs d’I3 han fet un joc de pirates matemàtics, on han buscat un tresor d’un color i d’una quantitat determinada, amb forma quadrada, molt petit, allargat, i han aconseguit un tresor extraordinari!

La classe dels Carrers d’I5 ha acabat la setmana fent el taller “Oh! La joguina que no juga!”, la classe s’ha convertit en una botiga on han hagut d’etiquetar les joguines, triar-les i pagar-les a la caixa. També han fet un petit teatre de reclamació representant què farien si detectessin que la seva joguina no és com hauria de ser. Han après sobre l’equitat, preus, tiquet-factura, conformitat del producte i el circuit de reclamació.

D’altra banda, la classe del Pont del Diable de 3r ha seguit treballant el text narratiu, així com els rodolins per poder elaborar les consignes que donarà el Rei Carnestoltes. A matemàtiques han estat fent la descomposició del miler i fent sumes i restes a la línia numèrica amb nombres fins al mil. A més a més, aquesta setmana s’han centrat a aprendre més sobre el sentit de l’oïda i han seguit preparant els jocs sobre els sentits per poder jugar la setmana vinent.

A la classe dels Columbaris de 4t, els infants han seguit practicant les seves habilitats musicals amb un cànon. Aquesta activitat els ha permès millorar la coordinació, el ritme i l’afinació a través de l’ukelele, consolidant així el treball en equip i el desenvolupament musical.

Els infants de cicle mitjà han fet l’última visita a la biblioteca del poble, on van gaudir d’una estona de lectura i s’ho van passar d’allò més bé.

I els més grans de l’escola, les classes de la Font de la Botzegada i l’Arc del Triomf de 6è han seguit treballant els poliedres, muntant desenvolupaments per conèixer els poliedres regulars.

Cal destacar que, els delegats i delegades d’aula i medi ambient han tingut una reunió amb la cap d’estudis per donar el tret de sortida a una iniciativa solidària molt esperada: les guardioles solidàries. Aquestes han estat distribuïdes a les classes d’Infantil i Cicle Inicial, així com a les seves aules respectives, i s’ha organitzat el destí de les donacions. Els diners recaptats se sumaran als obtinguts durant la caminada solidària celebrada el passat 2 de febrer, reforçant així el compromís de l’escola amb la solidaritat. Totes les aules han anat a portar les guardioles solidàries als establiments acordats i divendres vinent les anirem a buscar.

Aprofitem per donar les gràcies a totes les persones que van participar en la caminada solidària del 2 de febrer. S’han recaptat força diners, que juntament amb d’altres aconseguits gràcies a les activitats dels diversos centres escolars del municipi, s’enviaran ben aviat al CEIP Orba d’Alfafar.

Totes les activitats dutes a terme han permès als infants expressar la seva creativitat, fomentar la cooperació i aprofundir en l’aprenentatge artístic i musical, fent de l’escola un espai viu i ple d’experiències enriquidores. Gràcies a aquestes activitats, els nens i nenes han pogut compartir aprenentatges amb els seus companys i companyes, treballant valors com l’empatia, la col·laboració i el compromís social. L’entusiasme i la motivació mostrats per l’alumnat són una clara evidència de l’impacte positiu d’aquestes iniciatives en el seu desenvolupament integral.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut